#ClioCloud9 dostarczyło prawnikom w USA inspiracji, informacji & innowacji.
Konferencja #ClioCloud9 zdaniem wielu, którzy ją twittowali dała prawnikom sporo motywacji. Wskazała jak używanie technologii faktycznie pracuje dla prawnika, motywowała do wyjścia poza status quo w swoich kancelariach.
Kilka wyzwań, o których wspomniano w twittach i artykułach:
- Sztuczna inteligencja. "Roboty są już wśród nas".
- Nie należy bać się automatyzacji. Mądrze wykorzystywać źródła, które dają klientom np. wzory dokumentów do samodzielnego wypełnienia. W USA prawnicy wysyłają klientów do szablonów na takich stronach jak LegalZoom czy RocketLawyer i budują biznes sprawdzając tak powstałe dokumenty klientów. Można też starać się mądrze pracować, obserwować swoją pracę i wychwycić powtarzające się czynności, a następnie je zautomatyzować dla klienta.
- Wyzwanie Technologi! Jest o wiele więcej zalet bycia pionierem technologii, nowych platform niż wad korzystania z nich. Szczególnie może dotyczyć to tych, którzy nie chcą lub nie mogą wydawać pieniędzy na wielki marketing, a ich jedynym zasobem jest wiedza, talent i czas.
- Gary Vaynerchuk (przedsiębiorca, anioł biznesu, autor bestsellerów, właściciel cyfrowej agencji marketingowej) był gwiazdą konferencji, przez wielu wyczekiwaną. Co mówił? "Podążaj za przeczuciem." Gary przekonywał prawników „Jesteś firmą medialną" a dobra wiadomość jest taka, że koszt wejścia do social media jest jeszcze stosunkowo mały. Wiedza i ciężka praca". Zanim powiesz ze jesteś świetny i klient powinien Cię zatrudnić, przyciągnij jego uwagę. "Content", Stań się ekspertem, wyjdz poza granice swojej branży, "zmieniaj postrzeganie Twojego produktu" "okaż wspólczucie, zrozumienie i empatie...." mówi Vaynerchuk Jedno z jego wystapień można obejrzeć tu: https://www.youtube.com/watch?v=wbdYg6X1e-g
- Video marketing Bryan Wilson, Texas Law Hawk: praktykuje prawo karne i wykorzystuje video do informowania opinii publicznej o swoich prawach. Proszę zwrócić uwagę na ilość wyświetleń jego VIDEO! https://youtu.be/HL3MxAH-kDI?list=PLoBOdM1FT8eDJICHfnYvW3zbt2lGAZijU . Prawnika można nazwać już gwiazdą lub influencerem, po którego sięgnęła firma Taco Bell do swojej reklamy na Superbowl. Zapytany, czy filmy rzeczywiście przyniósły klientów? Odpowiedział: „pewnie”. Na pewno też zwrócił uwagę lokalnych mediów, a kolejne wywiady, zamienią jego praktykę w żyłę złota.
Inspiracją do napisania tego podsumowania był artykuł Joan Feldman https://www.attorneyatwork.com/tips-clio-cloud-conference-2016/ oraz transmisja z #cliocloud9 na Twitterze.