Jak promować kancelarię w Social Media? Trendy 2018
Przygotowałeś już strategię marketingową na bieżący rok? Sprawdź czy uwzględniłeś rozwiązania, które według ekspertów będą na topie w nadchodzących miesiącach.
Po pierwsze: wideo
Z trendami w mediach społecznościowych jest trochę jak z historią kultury. Na początku był obrazek, potem modne stały się gify, dziś aktywni użytkownicy chcą oglądać filmiki. Nie lekceważ tej mody: wideo naprawdę zwiększa zaangażowanie użytkowników. Jest częściej komentowane i udostępniane, a tym samym trafia do szerszego grona odbiorców. Dobrze przygotowane wideo jest krótkie, ale treściwe. Tak naprawdę jesteś przy jego pomocy w stanie zaprezentować więcej atrakcyjnych treści, niż pisząc obszerny artykuł. Do samych superlatyw dołożymy jeszcze jedną: wideo łatwiej się zapamiętuje .
Pomysł dla Ciebie czyli jak możesz wykorzystywać wideo na swoich kanałach społecznościowych?
Do dyspozycji masz wideo nagrane przez siebie – dodaj je bezpośrednio na swoim profilu lub jako „stories” (czyli relację czasową), wideo nagrane przez osobę trzecią oraz animację (możesz ją wykonać za pośrednictwem dostępnych w sieci programów do animacji). Do czego je wykorzystywać? Prezentuj swoje usługi, pokaż jak wygląda kancelaria, pochwal się zespołem. Możesz też wykorzystywać inne materiały wideo, które cieszą się popularnością w sieci i udostępnić je na swoim profilu pod warunkiem, że udostępnienie to będzie uzasadnione, to znaczy zgodne z profilem Twojej działalności. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na przygotowanie profesjonalnego materiału promocyjnego, skorzystaj z gotowych narzędzi do animacji. Są wprawdzie płatne, ale dość proste w obsłudze. Za kilkadziesiąt złotych możesz uzyskać profesjonalny efekt WOW😉
Ulotne chwile w mediach społecznościowych
Patrzysz w przyszłość i planując działania marketingowe myślisz o latach, nie miesiącach? Zainteresuj pokolenie Z czyli tę grupę odbiorców, która nie zna świata bez Internetu. Za kilka lat to oni będą Twoimi klientami. Pokolenie Z lubi wideo w wersji ulotnej czyli Messenger Day lub Instagram Stories. Jak to możliwe, że krótkotrwałe treści zyskały taka popularność w Internecie? Właśnie ze względu na swoją krótkotrwałość – to, co nietrwałe, jest cenniejsze. Taka treść jest autentyczna i aktualna, dlatego budzi równocześnie skrajne emocje: większe zaufanie, ale i obawę, że przegapimy coś wartościowego. Stąd szybsze działania użytkowników.
Content, content i jeszcze raz content
Jakie treści chcą otrzymywać Twoi odbiorcy? To proste. Skierowane bezpośrednio do nich. Spersonalizowanie teksów jest łatwiejsze niż określenie Twojej grupy odbiorców. Wiesz kim są Twoim klienci? Określ swoją grupę docelową. Szczegółowo. Prowadzisz swoją kancelarię. Kancelaria to Twój biznes. Jesteś więc nie tylko prawnikiem, ale i biznesmenem. Więc myśl jak biznesmen. Biznesmen buduje treści, które są po pierwsze wartościowe, po drugie atrakcyjne dla JEGO grupy odbiorców. Tylko w ten sposób budujesz świadomość marki. W praktyce oznacza to, że nie możesz być prawnikiem od wszystkiego. W ten sposób nigdy nie zostaniesz ekspertem, a tym samym Twoja kancelaria nie zaistnieje w świadomości klientów jako ta, którą coś wyróżnia. Zastanów się, jakich klientów chcesz przyciągnąć. A potem twórz dla nich. Zaprezentuj się z najlepszej strony. Może trudno Ci się z tym pogodzić, ale w dobie Internetu Twoją usługa jest jak każda inna – klient sprawdza, porównuje, szuka najlepszego rozwiązania. Interesuje go to, czy i w jaki sposób możesz mu pomóc. Aby zdobyć klienta musisz mu dać coś co sprawi, że przyjdzie po więcej.
P.S. Jeśli prowadzisz równocześnie konto w naszym serwisie i profil na Facebooku, przeczytaj ten artykuł – tłumaczymy w nim jak umieścić widgety Specprawnika na Twoim kanale na FB.
P.S. 2 Nie prowadzisz konta na Facebooku? Bądź aktywny na naszym blogu, a zrobimy to za Ciebie! Najlepsze artykuły z poradnika prawnego publikujemy na naszym profilu. Jak napisać skuteczny tekst na bloga dowiesz się TUTAJ .