Jak utrzymać stały kontakt z klientami (obecnymi i dawnymi)?

Jak utrzymać stały kontakt z klientami (obecnymi i dawnymi)?

Ten artykuł będzie o newsletterach. To doskonały sposób na utrzymywanie stałego kontaktu z klientami, który jest relatywnie tani i nie wymaga dużego angażowania czasowego.

 

Czego potrzebujesz?

> strony internetowej z modułem do budowania bazy mailingowej

> systemu do newsletterów (narzędzi jest wiele, do najpopularniejszych należą: mailchimp, active campaign, getresponse, freshmail). Te systemy –  choć służą do tego samego – różnią się od siebie, dlatego warto poznać te różnice i dobrze przemyśleć, czego potrzebujemy.

 

Dlaczego warto wysłać newslettery?

Newsletter ma prawie same zalety:

> masz kontrolę na tym co wysyłasz i do kogo wysyłasz

> wiesz, że osoba, do której wysyłasz newsletter sama się do niego zapisała, to znaczy że jest zainteresowana tym, co robisz i chce być z Tobą w kontakcie (odwrotnie niż w przypadku reklamy)

> to tani sposób komunikacji (niektóre systemy są darmowe dla niewielkich baz klientów)

> otrzymujesz dokładne statystyki, które mogą pomóc Ci opisać Twoich klientów

 

O czym warto pamiętać?

Ludzie niechętnie zostawiają swoje adresy. Selekcjonują wiedzę – chcą otrzymywać tylko takie informacje, które rzeczywiście są dla nich istotne. Dlatego:

> Po pierwsze, zachęć ich do tego, przygotuj wartościowy wabik. Może jakiś mini ebook? Albo checklista? Rabat na konsultację? Zawsze dobrze jest zastanowić się, co sprawia, że sami chcemy zapisać się do newslettera. Jeśli działa na nas, dlaczego nie miałoby zadziałać na klientów? Pamiętaj także, aby zweryfikować czy nasza przynęta się sprawdza. Jeśli nie widzisz wyników, spróbuj czegoś innego.

> Po drugie wysyłaj maile regularnie. Nigdy nie zbieraj bazy tylko po to, aby informować klientów o ofercie. Newsletter do tak naprawdę forma bezpośredniego kontaktu ty – klient, dlatego podejdź do niego z najwyższą dbałością i szacunkiem. Wybierz jeden dzień w tygodniu/raz na dwa tygodnie (poranną godzinę) i wysyłaj wiadomości regularnie. W ten sposób pozostaniesz w stałym kontakcie z obecnymi i dawnymi klientami.

> Po trzecie wymyśl formułę. Jeśli prowadzisz bloga, newsletter to świetny sposób na dystrybucję wpisów. Jeśli martwisz się, że nie będziesz miał wystarczająco dużo treści, aby wysyłać newsletter, pomyśl o jakiejś mniej konwencjonalnej formule. Informuj o ciekawych narzędziach, które poznałeś, przygotuj pasówkę, napisz o tym, co Cię zainspirowało. Taki newsletter może Cię bardzo wyróżnić na tle konkurencji.

 

Jeśli interesuje Cię temat newslettera, przeczytaj również ten artykuł> https://www.specprawnik.pl/marketing-dla-prawnika/email-marketing-w-kancelarii-jak-budowac-baze-mail/