Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej prawnika i czy powinno mieć to dla Ciebie jakieś znaczenie?
Pozycjonowanie strony internetowej prawnika – słyszałeś kiedyś takie sformułowanie? Zastanawiałeś się co to w ogóle znaczy i czy możesz coś z tym zrobić? W tekście wyjaśnimy Ci co oznacza to enigmatyczne pojęcie oraz pomożemy Ci zrozumieć dlaczego to takie ważne.
Z tego tekstu dowiesz się:
- co to jest pozycjonowanie strony internetowej prawnika (lub każdej innej)
- jakie kroki musisz podjąć, aby Twoja strona była dobrze wypozycjonowana (z pomocą innych)
- co sam możesz zrobić, aby wypozycjonować swoją stronę internetową
Co to jest pozycjonowanie strony internetowej prawnika (lub każdej innej)?
Pozycjonowanie strony internetowej polega na wykonaniu szeregu działań w celu osiągnięcia przez daną witrynę jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Inaczej mówiąc to tzw. SEO (o tym określeniu na pewno już słyszałeś).
Dlaczego to ważne, aby Twoja strona była pozycjonowana? Mówiąc brutalnie, jeśli nie będziesz pozycjonował strony, nikt w Internecie Cię nie znajdzie.
Z wyszukiwarki Google korzysta około 97% Internautów. Oznacza to, że każdego dnia miliony użytkowników wykorzystuje tę wyszukiwarkę aby znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania, przeczytać recenzje nowych filmów i modnych restauracji, poznać adres miejsca, do którego się udają albo kupić usługę prawną. Ale uwaga – użytkownicy korzystają tylko z TOP 10 wyników wyszukiwania (pierwsza strona). Rzadko kto odwiedza drugą stronę, nie wspominając już o kolejnych.
Wniosek nasuwa się sam. Aby ktoś znalazł Twoją stronę internetową po wpisaniu odpowiedniej frazy do wyszukiwarki, strona ta musi się znaleźć w TOP 10 (a najlepiej w TOP 3, bo te miejsca mają najwyższy odsetek klikających).
Jakie kroki musisz podjąć, aby Twoja strona była dobrze wypozycjonowana (z pomocą innych)?
Pozycjonowanie to skomplikowany i długofalowy proces, dlatego jeśli nie zajmujesz się SEO hobbistycznie po pracy, zleć to profesjonaliście😉
Od czego zacząć? W pierwszej kolejności zleć audyt strony, aby specjaliści mogli wprowadzić odpowiednie zmiany (na przykład słowa kluczowe w odpowiednich miejscach), które zwiększą Twoją widoczność w Internecie. To jednorazowy wydatek rzędu kilkuset złotych.
Następnie znajdź firmę (najczęściej to ta sama, która wykonywała audyt), która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony. Wspólnie ustalicie frazy (słowa kluczowe), po wpisaniu których wyświetli się użytkownikowi właśnie Twoja witryna. Praca specjalistów od pozycjonowania to długotrwały proces, którego nie powinieneś przerywać. Jeśli zerwiesz współpracę, możesz utracić większość rezultatów, które udało się wypracować (czytaj: Twoja strona przestanie się wyświetlać na pierwszej stronie wyszukiwarki).
Ile to kosztuje? Wszystko zależy od tego, na ile fraz chcesz pozycjonować stronę i jaki jest ich poziom trudności. Np. wyrażenie „prawnik ds. nieruchomości Warszawa” na poziom trudności 25 czyli dość wysoki, zatem będzie to trudna fraza do wypozycjonowania, a tym samym droga. Szacujemy, że kancelaria prawna w dużym mieście wydaje średnio na SEO od 1500 do 5000 zł miesięcznie.
Tak jak wspominaliśmy, pozycjonowanie to proces długotrwały. Dlatego zanim strona zacznie się wyświetlać w wynikach wyszukiwania na czołowych pozycjach, wiele kancelarii inwestuje w reklamy w sieci wyszukiwania Google (reklamy GoogleAds). W ten sposób możesz się pojawić na wybrane frazy w wyszukiwarce od razu, bez czekania. Za ustawienie kampanii i jej koordynowanie trzeba zapłacić agencji około 10-20% budżetu kampanii. Na kampanię natomiast możesz wydać dowolną kwotę. Pokazanie się w pierwszej trójce w wyszukiwarce na dane wyrażenie potrafi słono kosztować. Np. wspomniane „prawnik ds. nieruchomości Warszawa” w tym momencie kosztuje nieco ponad 14 zł za jedno kliknięcie w link. Czyli żeby 100 osób poszukujących prawnika z Warszawy, który zajmuje się nieruchomościami weszło na Twoją stronę, musisz wydać 1400 zł.
Co sam możesz zrobić, aby wypozycjonować swoją stronę internetową?
Prowadzić bloga. Nie osiągniesz spektakularnych efektów od razu, ale regularne dodawanie odpowiednich tekstów pozwoli Ci zyskać przychylność robota, a tym samym wywinduje Cię na szczyt listy wyszukiwarki. O tym jak robić to skutecznie rozpisaliśmy się w innym artykule, dlatego tutaj dodamy tylko kilka wskazówek:
- Zawsze korzystaj z wtyczki Yoast SEO (dla stron postawionych w systemie WordPress). To jedna z najpopularniejszych wtyczek do optymalizacji poszczególnych wpisów pod kątem SEO. Jest łatwa w obsłudze.
- Wybierając frazy/słowa kluczowe, które użyjesz w tekście, skorzystaj z narzędzia Ubersuggest. W ten sposób znajdziesz takie wyrażenie, którego rzeczywiście szukają Twoi potencjalni czytelnicy.
- Słowo/fraza kluczowa musi wystąpić w tytule, śródtytułach i treści.
- Aby stworzyć najlepszy tytuł artykułu, użyj Answer the Public. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, o co pytają użytkownicy Internetu (jak formułują pytanie).
P.S. Jeśli możesz, wykorzystaj fakt, że strony dla prawników służące do aktywnego pozyskiwania klientów, mają świetne SEO. Wizytówka prawnika w takim serwisie może okazać się dużo bardziej opłacalna i skuteczna, niż własna witryna.