Najprostsza strategia marki dla zabieganych prawników

Najprostsza strategia marki dla zabieganych prawników

Jeżeli nie masz czasu na przygotowanie strategii marki, a chciałbyś w końcu się do tego zabrać, przeczytaj ten krótki artykuł dla zabieganych prawników. Pokażemy Ci jak przygotować plan działania, który uwzględnia tylko najważniejsze kwestie koncepcji i nie zabiera zbyt wiele czasu. Odpowiedz na poniżesz pytania i stwórz najprostszą strategię swojej marki.

 

Do kogo chcesz mówić?

Musisz wiedzieć, do kogo marka kieruje swój przekaz. Określ, kto jest Twoim odbiorcą, nazwij i opisz grupę, a następnie – to najważniejsza kwestia – postaraj się tę grupę poznać i rozumieć.

 

Jakie problemy chcesz rozwiązać?

Odpowiedz sobie na pytanie jak możesz pomóc swoim odbiorcom. Co możesz im zaproponować, jakie problemy rozwiązać, jakie potrzeby zaspokoić?

 

Co Cię wyróżnia?

Zwróć na siebie uwagę. Co sprawi, że klient wybierze akurat Ciebie, co wyróżnić Cię na tle konkurencji?

 

Jak zbudujesz autorytet?

Zwrócenie na siebie uwagi to jedno, a zdobycie zaufania klienta to drugie. Jeśli chcesz zdobyć klienta, musisz zbudować autorytet. Zastanów się co sprawi, że odbiorca uzna, że tylko ty jesteś w stanie mu pomóc.

 

Jaki masz styl?

Tworząc przekaz budujesz także styl marki. Twoja marka musi mieć charakter i osobowość, to co nijakie szybko traci w oczach klienta.

 

Jak się prezentujesz?

To kropka nad przysłowiowym „i”, która będzie klamrą dla wymienionych działań. Chodzi o opakowanie całości, sposób prezencji. Jak Cię widzą, tak Cię piszą – zadbaj o prezencję w Internecie i w biurze stacjonarnym. Przypilnuj, aby była spójna: pomyśl o logo, kolorach marki, typografii, języku którego używasz. Jeżeli myślisz, że detale nie maja znaczenia, to dlaczego nie kupujesz podrabianej Coli?