Nie tylko grafika. Jakie formaty treści wybrać na Facebooka, jeśli prowadzisz profil kancelarii na tym kanale?

Nie tylko grafika. Jakie formaty treści wybrać na Facebooka, jeśli prowadzisz profil kancelarii na tym kanale?

Jeśli wrzucasz jakąś treść na Facebooka rzadko pozostawiasz ją sauté. Wpisy są zazwyczaj jakoś ilustrowane. I najczęściej taką ilustracją jest zdjęcie (grafika). Używanie tylko tego formatu trochę wieje nudą… W końcu Facebook daje Ci jeszcze pięć innych do wykorzystania! Dziś omówimy je krótko.

 

Po pierwsze film

Zamiast zawsze dodawać zdjęcie, użyj do zobrazowania swojego statusu filmu. Powiesz: ale skąd ten film? Może to zabrzmi dziwnie, ale możesz zrobić film ze… zdjęcia. Masz kilka możliwości:

  • Canva pozwala dodać do zdjęć elementy ruchome (tzw. naklejki).
  • Na stronie GIHPY możesz zrobić własny gif korzystając z przycisku „create” (dodajesz swoje zdjęcie, a następnie uzupełniasz je o tekst, zmieniasz filtr, dodajesz ruchome elementy graficzne).
  • LUMEN5 czyli narzędzie do robienia wideo z napisanego tekstu „ożywi” Twój materiał (aplikacja sama wybiera fragmenty tekstu i zdjęcia, ale możesz je modyfikować ręcznie dla uzyskania najlepszego efektu wizualnego).
  • Inną aplikacją, która pozwoli Ci przygotować efektowny filmik ze zdjęcia jest Quik. Możesz żaglować motywami, filtrami, dodawać napisy etc. Daje naprawdę ciekawe rezultaty.

Oczywiście nie musisz tak kombinować, film w którym opowiadasz o czym jest Twój wpis możesz nagrać z tzw. „ręki” (media społecznościowe kochają to, co niedoskonałe, gdyż jest bardziej „prawdziwe”). Nie ma nawet konieczności, aby korzystać z programu do obróbki wideo, ponieważ miniaturę oraz napisy uzupełnisz bezpośrednio w trakcie dodawania materiału na Facebooka.

 

Po drugie album ze zdjęciami

Jeżeli uczestniczyłeś w konferencji, szkoleniu, wyjeździe integracyjnym lub innym wydarzeniu, którym chcesz się podzielić na Facebooku, zamiast jednego obrazu dodaj wiele korzystając z opcji album ze zdjęciami. Możesz nazwać i opisać cały album, pojedyncze zdjęcia, dodać lokalizację i datę wydarzenia.

Album ze zdjęciami ma dwie ogromne zalety. Po pierwsze: masz odpowiednio posegregowane zdjęcia na fanpage’u, po drugie (o czym wie mało osób) albumy pokazują się w wynikach wyszukiwania Google. Czyli jeśli ktoś poszukuje informacji o wydarzeniu X, na którym byłeś prelegentem, jeśli właściwie opiszesz album, może trafić na Twój fanpage wpisując odpowiednie zapytanie w Google’u. Dlatego naprawdę warto wykorzystywać ten format!

 

Po trzecie karuzela zdjęć

Karuzela zdjęć jest często wykorzystywana przez sklepy, ale z powodzeniem ten format może użyć także kancelaria prawna. Nasze pomysły? Prezentujesz na Facebooku pracowników. Albo napisałeś serię artykułów na jakiś temat i chcesz je zaprezentować w czytelnej formie na fanpage’u. Uwaga! Każde dodane zdjęcie możesz osobno podlinkować, czyli użytkownik nie jest przekierowany do ogólnej zakładki „o nas” albo na bloga, lecz do dedykowanego opisu pracownika/konkretnego artykułu. Ruchome zdjęcia przyciągają oko i zachęcają do klikania😊

 

Po czwarte pokaz slajdów

To ciekawy format jeśli chcesz zrobić materiał wideo ze zdjęć/grafik, które posiadasz. Pokaz slajdów może mieć różne proporcje (kwadrat, prostokąt, pion), obrazy zmieniają się od 0,5 do 5 sekund, masz do wyboru dwa przejścia (zwykłe i zanikanie). Całość możesz uzupełnić o muzykę. Przy odrobinie wyobraźni pokaz slajdów daje naprawdę fajny efekt audiowizualny. Podobnie jak karuzela nada się doskonale do zaprezentowania kancelarii albo cyklu artykułów na blogu.

 

Po piąte materiał błyskawiczny

Format materiał błyskawiczny jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Po kliknięciu umożliwia wyświetlanie treści w trybie pełnoekranowym. Możesz dodać nagłówek, obrazy, filmy, tekst, linki, przyciski. To bardzo interesująca forma prezentacji, ponieważ zawiera bardzo dużo elementów, dzięki którym możesz w interesujący sposób zachęcić do zapoznania się z ofertą kancelarii. Materiał błyskawiczny (nazywany kiedyś kanwą) to ciekawy sposób na reklamę mobilną, szczególnie mając na uwadze fakt, że więcej osób korzysta z Facebooka na urządzeniach przenośnych.