Rozmowy z Przedsiębiorcami - Bizneshack: www.fitnoteq.com

Rozmowy z Przedsiębiorcami - Bizneshack: www.fitnoteq.com

 

"Prawnik, który nie rozumie jak działają aplikacje subskrypcyjne, np. Spotify nie zrealizuje powierzonych zadań sprawnie" wyjaśnia pomysłodawczyni serwisu  http://fitnoteq.com  Pani Magdalena Derdzinska. 

Pytania do Zespołu Fitnoteq.com

  1. Kiedy wpadliście na pomysł serwisu Fitnoteq ?

Na pomysł Fitnoteq wpadłam krążąc po Internecie w poszukiwaniu wartościowych treningów.

Sport zawsze był dla mnie ważny. Tata zaszczepił we mnie miłość do sportu. Już jako 6 latka uczęszczałam na zajęcia tenisa. Grałam w szkolnej drużynie w kosza i biegałam w zawodach na krótkich dystansach.

Praca w korporacji szybko zweryfikowała mój czas wolny. Zaczęłam szukać alternatywy oszczędzającej czas dojazdu do fitness klubu. Nagrania treningów w Internecie nie spełnimy moich oczekiwań, czas poświęcony na ich wyszukiwanie był zbyt długi.

W ten oto sposób narodził się pomysł aplikacji fitnessowej.

  1. Na czym od początku pomysł polegał?

Chcieliśmy wykorzystać nowe technologie i stworzyć aplikację oferującą wygodny dostęp do biblioteki kursów fitness nagranych z myślą o ćwiczeniach w domu.

Zaprosiliśmy do współpracy najlepszych polskich trenerów fitness, nagraliśmy ich najlepsze treningi w najwyższej jakości HD oferując na start ponad 220 pełnych treningów.

Aplikacja działa na urządzeniach Android i iOS. Niebawem także na komputerach PC i MAC. Po zalogowaniu się do Fitnoteq natychmiast otrzymujesz dostęp do całej biblioteki kursów – a jest ich dzisiaj ponad 42 (joga, pilates, trening funkcjonalny, prozdrowotny i wiele innych). Wszystkie kursy zawierają do 5 pełnych treningów. Wybierasz kurs, wybierasz trening, sprytnie przewracasz swój tablet lub telefon i gotowe - chwila buforowania i już ćwiczysz z najlepszym trenerem. Od rozgrzewki, poprzez trening właściwy i rozciąganie.

  1. Czego musieliście się nauczyć z jakiej pomocy skorzystać, by idee przekuć w produkt?

Fitnoteq to aplikacja na iPhone, iPad oraz telefony i tablety Android. Fitnoteq stawia na możliwość podłączenia się do telewizora wspierając Apple TV i Google Chromecast. Im większy ekran tym większy komfort ćwiczeń. Było to dla nas bardzo ważne. Poświeciliśmy także dużo czasu, aby zaoferować wygodne pobieranie treningów w wersji HD oraz w lżejszej jakości SD dla osób, które nie mają szybkiego Internetu.

  1. Kto był waszym pierwszym klientem i jak szukaliście klientów?

Naszymi pierwszymi Klientami byli fani z naszego fanpage na Facebook.com/fitnoteq. Model B2C szybko rozszerzyliśmy o model B2B i dzisiaj oferujemy także bardzo wygodny sposób na przeniesienie płatności subskrypcji z osób prywatnych na pracodawcę. Usługę nazwaliśmy – Fitnoteq dla firm.

  1. Czy był kiedykolwiek taki moment, że chcieliście się poddać?

Mieliśmy kilka trudnych momentów, ale nigdy nie chcieliśmy się poddać. Jeśli już się w coś angażujemy wkładamy w to całe serce, walczymy do końca.

  1. Skąd mieliście pieniądze na pierwszą realizacje serwisu (własne oszczędności, pomogła rodzina, kredyt)?

Finansowanie Fitnoteq to własne oszczędności, unikamy kredytów.

  1. Czego obawialiście się najbardziej tworząc serwis ?

Najbardziej obawialiśmy się kosztów. Treningi są nagrywane w jakości HD, koszt nagrań i utrzymania serwerów jest wysoki. Gotowość Polaków do szerokiego wykorzystania nowych technologii w modelu subskrypcyjnym jest nadal niska. Wszyscy powoli uczymy się, iż za dobrą jakość i wygodę warto zapłacić niewielką kwotę.

  1. Czy był jakiś moment przełomowy w działalności serwisu?

Po kilku miesiącach po premierze zostaliśmy wyróżnieni przez Apple w Appstore i Google w GooglePlay, trafiliśmy do elitarnej grupy Made in Poland, jesteśmy z tego bardzo dumni. Apple decyduje o tym samodzielnie i niezależnie. To wyróżnienie było dla nas bardzo ważne.

  1. Czy sposób sprzedaży w intrenecie powoduje, ze musicie myśleć o innych formach reklamy w dotarciu do klientów? Jakich?

W tym roku chcemy się skupić na działaniach w mediach cyfrowych ze względu na szybką konwersje efektów. W kolejnym etapie chcemy skupić się na budowaniu świadomości marki oraz zwiększać ustawicznie dział sprzedaży B2B.

  1. Czy osoby, które pracowały dla Was, trenerzy, graficy, projektanci byli/są pracownikami, czy zleceniobiorcami?

Większość osób z którymi współpracujemy są zleceniobiorcami. Zespół developerów został dla nas specjalnie stworzony przez firmę Connectmedica, która jest znana z jednych z najlepszych aplikacji pro-zdrowotnych na polskim rynku.

  1. Jak szukaliście inwestora? Czy firma już sama się finansuje?

Firma sama się finansuje, ale będziemy szukali inwestora strategicznego w najbliższym czasie.

  1. Czy były kwestie prawne w działalności, które wymagały pomocy prawnika? Jakie?

Wiele kwestii związanych z umowami konsultujemy z prawnikami. Nie jest możliwe w dzisiejszym modelu prawa w Polsce opierać się wyłącznie na racjonalnym spojrzeniu na umowy. Ważna jest cała struktura prawna o której często przedsiębiorca nie ma pojęcia do momentu problemu.

  1. O jakich kwestiach prawnych właściciele małych firm powinni myśleć Waszym zdaniem od początku?

Bardzo ważną kwestią jest doświadczona i zaufana główna księgowa. Konsultacje z prawnikiem są niezbędne, aby stworzyć wzory umów: umowę poufności, umowę współpracy, umowę sprzedaży. Bardzo ważny był dla nas jest fakt, aby prawnik rozumiał bardzo dobrze nasz model biznesowy oraz specyfikę produktu. Prawnik, który nie rozumie jak działają aplikacje subskrypcyjne, np. Spotify nie zrealizuje powierzonych zadań sprawnie.

  1. Jaki jest cel na najbliższe 2 -3 lata?

Chcielibyśmy, aby nasz produkt dotarł do Polonii na całym świecie. Planujemy nowe nagrania w języku angielskim.

Chcemy uzależnić ludzi od zdrowego trybu życia. Już dzisiaj 40% ludzi ćwiczy w domu, stawiamy mocno na osoby w dużych miastach aktywnie pracujące dla których wyjście do klubu fitness zbyt często związane jest ze stratą dodatkowej godziny. Z fitnoteq mogą ćwiczyć bezpiecznie i profesjonalnie – jak z prywatnym trenerem w klubie fitness.

  1. Co czytacie, z czego czerpiecie inspiracje z kanałów biznesowych lub literatury biznesowej, możecie coś polecić młodym przedsiębiorcom?

Czytamy dużo – głównie w oryginale, np. http://theverge.com , http://inc.com , http://medium.com  i oczywiście http://TED.com , http://www.Entrepreneur.com http://http://pierwszymilion.forbes.pl/ http://www.AllThingsD.com .

Dziękuję pięknie za rozmowę i serdecznie trzymamy kciuki.