Prawnik na Instagramie

Prawnik na Instagramie

Zacznijmy od tego, czy w ogóle prawnik powinien być obecny na Instagramie. Na początek trochę danych (dane pochodzą z raportu we are social z 2019 roku).

 

18 milionów Polaków jest aktywnych w Social Mediach.

 

Średnio statystyczny Polak korzysta z Social Mediów prawie 2 godziny dziennie.

 

Instagram jest czwartym medium, z którego Polacy korzystają najczęściej.

 

Korzysta z niego prawie 7 milionów polskich internautów!

 

Statystyki wyglądają obiecująco. Ale czy prawnicy w ogóle działają na Instagramie? Sprawdźmy.

 

Reasumując – coś się dzieje😉 Decyzja należy do Ciebie. Jeśli lubisz zdjęcia i Stories, chcesz angażować swoją społeczność i relacjonować wydarzenia, ten kanał jest odpowiedni dla Ciebie. Napiszemy to jeszcze raz: jeśli lubisz zdjęcia i Stories . Bez tej sympatii próba na pewno skończy się niepowodzeniem.

Jeszcze trochę informacji zanim przejdziemy do samego medium.

 

Statystyki Instagrama – dane na dziś:

 

Z danych znalezionych na grupie Facebook for CEE (2019) wynika także, że polski użytkownik Instagrama:

  • ma 18-34 lata (87%)
  • korzysta z serwisu 10x dziennie
  • dodaje i ogląda więcej, niż przeciętny użytkownik Instagrama w skali całego świata
  • obserwuje innych, bo: chce widzieć, co robią znani ludzie, chce pokazywać co sam robi, chce dzielić się swoimi pasjami, chce się inspirować, chce być częścią społeczności.
  • najczęściej korzysta z serwisu w domu (relaks), w podróży, przed pójściem spać, w komunikacji miejskiej, w szkole.

 

Przejdźmy do samego Instagrama. Lepiej utworzyć profil osobisty czy konto firmowe?

Profil osobisty – zalety:

  • pozwala przełączyć konto na prywatne, dzięki czemu tylko zatwierdzone osoby widzą publikowane przez nas treści

Profil osobisty – wady:

  • nie możesz promować wpisów
  • nie masz dostępu do statystyk
  • nie ma dostępu do przycisków z CTA

Konto firmowe – zalety:

  • masz dostęp do statystyk
  • możesz promować wpisy
  • masz dostęp do przycisków CTA
  • można się z Tobą skontaktować za pośrednictwem profilu

Konto firmowe – wady:

  • wszystko, co publikujesz jest publiczne

Wniosek…? 😊

Podsumujmy. Jeśli utworzysz konto firmowe:

  • będziesz miał dostęp do wszystkich statystyk
  • możesz promować wpisy i dodawać przyciski CTA
  • możesz dodać informacje o firmie, takie jak: godziny pracy, lokalizacja i numer telefonu

 

Formaty treści na Instagramie

Grafika, zdjęcia (lub albumy ze zdjęciami)

 

Wideo

 

No to zdjęcie czy wideo?

  • czas spędzany przy oglądaniu video na Instagramie ciągle wzrasta (rok do roku o 80%)
  • wzrasta też liczba wideo tworzonych za pomocą Instagrama (rok do roku o 400%)
  • ponad 60% wideo jest odtwarzanych z włączonym dźwiękiem (inaczej niż na Facebooku czy LinkedInie)

 

Hasztagi

Zawsze muszą nawiązywać do treści posta. Stosuj maksymalnie 30 hasztagów przy jednym zdjęciu/wideo. Jakie?

  • unikalne - (#nazwakancelarii)
  • biznesowe (#prawo, #kancelaria, #adwokat)
  • popularne (#MotivationMonday, #tbt)
  • ale nie najpopularniejsze (#polishgirl, #instagood)

 

Warto wiedzieć:

Wielkość liter nie ma znaczenia, za to polskie znaki robią różnicę. w skład hashtagu wchodzą wyłącznie litery.

 

Jak wybrać?

Skorzystaj z wyszukiwarki Instagrama lub tych narzędzi:

  • Leetags Hashtag generator
  • Hashtagged RiteTag

 

Pomysł na treść czyli co możesz publikować na Instagramie?

Treści ekskluzywne (od kuchni):

 

Treści pokazujące nasz dzień, przybliżające pracę:

 

Treści pokazujące naszych pracowników:

 

Z życia firmy:

 

Lifestyle:

 

Pamiętaj, że możesz też udostępniać treści innych osób (na przykład przy pomocy aplikacji Repost for Instagram).

 

Stories czyli relacje na Instagramie

Stories dostępne są po dotknięciu „kółek” u góry aktualności. Są pełnoekranowe (w pionie) i trwają do 15 sekund. A po 24 godzinach znikają (możesz je wyświetlać dłużej jeśli skorzystasz z opcji „wyróżnione relacje”).

Najlepiej gdybyś publikował od 1-7 stories dziennie poza godzinami pracy (albo w przerwach obiadowych – wtedy, gdy ludzie sięgają po telefon dla relaksu).

 

Co mogę dodać do relacji?

  • pojedyncze zdjęcie/grafikę
  • wideo
  • tekst
  • mini-filmiki zapętlone zrobione przy pomocy aplikacji Boomerang
  • relacje na żywo
  • zbliżenie (superzoom)
  • układ
  • bez użycia rąk

Do tego możesz zmieniać filtry, rysować, dodawać rozmaite stickery, lokalizację, temperaturę, godzinę, hashtagi, ankiety, oceny, Q&A, odliczanie i tak dalej, i tak dalej…

 

Zapisywanie Stories

Stories możesz zapisać (sekcja wyróżnione na górze Twojego profilu). Dodaj specjalne ikonki, aby posegregować relacje np. z życia kancelarii, nasz zespół etc.

 

Narzędzia

Rzuć okiem na: Unfold, Canva, Buffer Stories Creator, Quik (ale oczywiście takich aplikacji jest o wiele, wiele więcej).

 

Na zakończenie pamiętaj o trzech rzeczach:

Po pierwsze dodaj BIO kancelarii.

Po drugie śledź statystyki. Tylko dzięki danym będziesz mógł ocenić, jakie treści i formaty się sprawdzają, a jakie nie.

Po trzecie, jeśli chcesz się reklamować na Instagramie, zrób to z poziomu Menedżera firmy na Facebooku.