Prawnik na Instagramie
Zacznijmy od tego, czy w ogóle prawnik powinien być obecny na Instagramie. Na początek trochę danych (dane pochodzą z raportu we are social z 2019 roku).
18 milionów Polaków jest aktywnych w Social Mediach.
Średnio statystyczny Polak korzysta z Social Mediów prawie 2 godziny dziennie.
Instagram jest czwartym medium, z którego Polacy korzystają najczęściej.
Korzysta z niego prawie 7 milionów polskich internautów!
Statystyki wyglądają obiecująco. Ale czy prawnicy w ogóle działają na Instagramie? Sprawdźmy.
Reasumując – coś się dzieje😉 Decyzja należy do Ciebie. Jeśli lubisz zdjęcia i Stories, chcesz angażować swoją społeczność i relacjonować wydarzenia, ten kanał jest odpowiedni dla Ciebie. Napiszemy to jeszcze raz: jeśli lubisz zdjęcia i Stories . Bez tej sympatii próba na pewno skończy się niepowodzeniem.
Jeszcze trochę informacji zanim przejdziemy do samego medium.
Statystyki Instagrama – dane na dziś:
Z danych znalezionych na grupie Facebook for CEE (2019) wynika także, że polski użytkownik Instagrama:
- ma 18-34 lata (87%)
- korzysta z serwisu 10x dziennie
- dodaje i ogląda więcej, niż przeciętny użytkownik Instagrama w skali całego świata
- obserwuje innych, bo: chce widzieć, co robią znani ludzie, chce pokazywać co sam robi, chce dzielić się swoimi pasjami, chce się inspirować, chce być częścią społeczności.
- najczęściej korzysta z serwisu w domu (relaks), w podróży, przed pójściem spać, w komunikacji miejskiej, w szkole.
Przejdźmy do samego Instagrama. Lepiej utworzyć profil osobisty czy konto firmowe?
Profil osobisty – zalety:
- pozwala przełączyć konto na prywatne, dzięki czemu tylko zatwierdzone osoby widzą publikowane przez nas treści
Profil osobisty – wady:
- nie możesz promować wpisów
- nie masz dostępu do statystyk
- nie ma dostępu do przycisków z CTA
Konto firmowe – zalety:
- masz dostęp do statystyk
- możesz promować wpisy
- masz dostęp do przycisków CTA
- można się z Tobą skontaktować za pośrednictwem profilu
Konto firmowe – wady:
- wszystko, co publikujesz jest publiczne
Wniosek…? 😊
Podsumujmy. Jeśli utworzysz konto firmowe:
- będziesz miał dostęp do wszystkich statystyk
- możesz promować wpisy i dodawać przyciski CTA
- możesz dodać informacje o firmie, takie jak: godziny pracy, lokalizacja i numer telefonu
Formaty treści na Instagramie
Grafika, zdjęcia (lub albumy ze zdjęciami)
Wideo
No to zdjęcie czy wideo?
- czas spędzany przy oglądaniu video na Instagramie ciągle wzrasta (rok do roku o 80%)
- wzrasta też liczba wideo tworzonych za pomocą Instagrama (rok do roku o 400%)
- ponad 60% wideo jest odtwarzanych z włączonym dźwiękiem (inaczej niż na Facebooku czy LinkedInie)
Hasztagi
Zawsze muszą nawiązywać do treści posta. Stosuj maksymalnie 30 hasztagów przy jednym zdjęciu/wideo. Jakie?
- unikalne - (#nazwakancelarii)
- biznesowe (#prawo, #kancelaria, #adwokat)
- popularne (#MotivationMonday, #tbt)
- ale nie najpopularniejsze (#polishgirl, #instagood)
Warto wiedzieć:
Wielkość liter nie ma znaczenia, za to polskie znaki robią różnicę. w skład hashtagu wchodzą wyłącznie litery.
Jak wybrać?
Skorzystaj z wyszukiwarki Instagrama lub tych narzędzi:
- Leetags Hashtag generator
- Hashtagged RiteTag
Pomysł na treść czyli co możesz publikować na Instagramie?
Treści ekskluzywne (od kuchni):
Treści pokazujące nasz dzień, przybliżające pracę:
Treści pokazujące naszych pracowników:
Z życia firmy:
Lifestyle:
Pamiętaj, że możesz też udostępniać treści innych osób (na przykład przy pomocy aplikacji Repost for Instagram).
Stories czyli relacje na Instagramie
Stories dostępne są po dotknięciu „kółek” u góry aktualności. Są pełnoekranowe (w pionie) i trwają do 15 sekund. A po 24 godzinach znikają (możesz je wyświetlać dłużej jeśli skorzystasz z opcji „wyróżnione relacje”).
Najlepiej gdybyś publikował od 1-7 stories dziennie poza godzinami pracy (albo w przerwach obiadowych – wtedy, gdy ludzie sięgają po telefon dla relaksu).
Co mogę dodać do relacji?
- pojedyncze zdjęcie/grafikę
- wideo
- tekst
- mini-filmiki zapętlone zrobione przy pomocy aplikacji Boomerang
- relacje na żywo
- zbliżenie (superzoom)
- układ
- bez użycia rąk
Do tego możesz zmieniać filtry, rysować, dodawać rozmaite stickery, lokalizację, temperaturę, godzinę, hashtagi, ankiety, oceny, Q&A, odliczanie i tak dalej, i tak dalej…
Zapisywanie Stories
Stories możesz zapisać (sekcja wyróżnione na górze Twojego profilu). Dodaj specjalne ikonki, aby posegregować relacje np. z życia kancelarii, nasz zespół etc.
Narzędzia
Rzuć okiem na: Unfold, Canva, Buffer Stories Creator, Quik (ale oczywiście takich aplikacji jest o wiele, wiele więcej).
Na zakończenie pamiętaj o trzech rzeczach:
Po pierwsze dodaj BIO kancelarii.
Po drugie śledź statystyki. Tylko dzięki danym będziesz mógł ocenić, jakie treści i formaty się sprawdzają, a jakie nie.
Po trzecie, jeśli chcesz się reklamować na Instagramie, zrób to z poziomu Menedżera firmy na Facebooku.