Rozwój kancelarii 2020 - na co zwrócić uwagę, by rozwinąć prężną kancelarię prawną

Rozwój kancelarii 2020 - na co zwrócić uwagę, by rozwinąć prężną kancelarię prawną

Najważniejszy jest klient.

Często zwracamy uwagę na ten fakt, nie bez przyczyny. Wszystkie raporty, które pojawiają się na temat branży wskazują na kilka powtarzających się prawd.

Skupię się dziś na najnowszym Raporcie Clio Cloud Legal Trends Report , który potwierdza nasze badania z 2014 roku w zakresie obsługi klienta przez prawników w Polsce. 

W 2019 roku niewiele się zmieniło w jakości obsługi klienta w kancelariach prawnych. 

Dlatego rób to inaczej niż inne kancelarie. 

W dobie zamawiania usług (bo jesteśmy my prawnicy też klientami) via airbnb.pl, booking.com, znanylekarz.pl, olx.pl, allegro.pl takie dane muszą wybrzmieć:

57% ludzi szuka prawnika przez Internet - wniosek: dlatego prawnik musi być widoczny w Internecie.

Internet staje się najważniejszym kanałem poszukiwań, dowiadywania się o prawniku, sprawdzania prawnika.

79% klientów chce kontaktu z prawnikiem w ciągu 24 h - tutaj leży ogromna biznesowa możliwość dla prawników. 

Zgodnie z raportem CLIO - 57% klientów kontaktuje się z więcej niż 1 prawnikiem.  Jednak 42% przestaje szukać prawnika i utrzymuje kontakt z prawnikiem, który odpowie jako pierwszy do klienta!

64% kancelarii nie odpowiada na kontakt klienta.

NIe da się wytłumaczyć biznesowo takiej straty potencjalnych klientów.

Co mówisz klientowi, który nie otrzymuje kontaktu (pomimo, wysłania maila, pomimo wykręcenia telefonu do Ciebie), gdy nie kontaktujesz się z nim zwrotnie. 

"Nie miałem czasu, jestem zbyt zajęty by odpowiedzieć na Twój mail, w gruncie rzeczy Twój problem jest dla mnie mniej ważny ." 

Z tego raportu, a przynajmniej z jego części dotyczącej obsługi klientów i doświadczeń klientów wynika jeden potężny wniosek, który wyniesie Cię ponad inne kancelarie

Lista kryteriów do skutecznego rozwoju kancelarii prawnej

Odpowiadaj na telefony, odpowiadaj na maile, dostarcz łatwych narzędzi do kontaktu z Tobą , do zakupu Twoich usług, do zakupu rozmowy telefonicznej z Tobą , bądź widoczny w internecie a Twoja kancelaria będzie miała potężne wzrosty i będzie kancelarią lubianą oraz polecaną przez klientów.

Inspiracją dla kancelarii prawnych, szczególnie tych młodych lub tych chcących się rozwijać szybko niech będzie wyciąganie wniosków z takich raportów. Bo tam, gdzie wszyscy narzekają leży największa możliwość biznesowa. 

Jakie będą wyniki raportów w 2020 roku? Jeśli chcesz uczestniczyć w zmianie, chcesz być wsród liczących się kancelarii na rynku w 2020 - masz na to wpływ. Małe zmiany mogą spowodować ogromne zyski.