Wymiary grafik na Facebooku
Prawda jest taka, że prawie nikt tego nie pamięta. Za każdym razem, gdy przygotowujemy coś na Facebooka (no może z wyjątkiem codziennych postów), sprawdzamy jakiego wymiaru potrzebujemy. A trochę tego jest. Bo inny wymiar ma wspomniany post, inny cover photo (zdjęcie w tle), inny profilówka, inny reklama i tak dalej, i tak dalej…
Dlatego właśnie postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu. By ułatwić pracę nam i wam😉
Wymiary grafik narzucone są przez Facebooka. Czasami jednak warto trochę poeksperymentować, bo docelowa grafika okazuje się nieco rozmyta. Rozwiązanie jest proste – wystarczy przygotować ją w trochę większej rozdzielczości niż rekomenduje Facebook.
Zanim jednak podamy dokładne wymiary grafik, odrobina teorii.
Dbaj o to, by importowane na Facebooka grafiki nie przekraczały 1 megabajta (100 kilobajtów dla zdjęcia w tle). Jak osiągnąć taki efekt? Jeśli przygotowujesz zdjęcie w Photoshopie usuń wszelkie zbędne warstwy lub spłaszcz je przed zapisem. Najlepszym formatem do zapisu jest .png (zapewnia bezstratną kompresję danych graficznych).
A jeśli grafika nadal jest za ciężka, możesz zmniejszyć jej wagę korzystając z narzędzi internetowych takich jak compresspng.com. Zrób to, jeśli nie chcesz, by algorytm Facebooka uczynił to za Ciebie.
Ci, którzy korzystają z Canvy (pisaliśmy o narzędziu TUTAJ ), mają ułatwioną sprawę – system automatycznie przygotowuje grafiki o optymalnej wadze.
A teraz konkrety.
Cover photo (zdjęcie w tle)
Rekomendacja Facebooka: 851×315 px
Maksymalny rozmiar: 100 KB
Nasza rada: cover photo jest lżejsze niż inne grafiki na Facebooku. Ale nie musisz przygotować go jeden do jeden. Możesz wrzucić dowolny rozmiar, a następnie dopasować do wymaganych proporcji w trakcie wprowadzania zmian. Pamiętaj tylko o jednym. Im mniejsze zdjęcie, tym lżejsze. To znaczy, że czym lepiej dopasowana grafika, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że Facebook sam ją skompensuje.
Zdjęcie profilowe
Rekomendacja Facebooka: 180×180 px
Nasza rada: możesz poeksperymentować z większym zdjęciem, ponieważ Facebook skaluje je w zależności od urządzenia, na którym jest wyświetlane. Dzięki temu zachowasz ostrość profilówki.
Infografika
Rekomendacja Facebooka: format 3:2
Nasza rada: Format dla wszystkich zdjęć w pionie. Grafiki 3:2 wyświetlają się w pełnej rozdzielczości (nic nie „ucina”). Jest to także ciekawe rozwiązanie dla tych, którzy chcą zwiększyć powierzchnię reklamy, szczególnie dla kampanii kierowanych do użytkowników telefonów komórkowych.
Okładka wydarzenia:
Rekomendacja Facebooka: 1920×1080 px
Nasza rada: okładkę możesz też przygotować w formacie 1200×625 px. W ten sposób uzyskasz od razu grafikę, którą wykorzystasz jako reklamę sponsorowaną wydarzenia.
Zdjęcie w tle (cover photo) grupy:
Rekomendacja Facebooka: 820×462 px
Nasza rada: podobnie jak z profilówką, możesz sprawdzić większy rozmiar. Zdjęcie będzie ostrzejsze.
Reklama karuzelowa:
Rekomendacja Facebooka: 600×600 px
Nasza rada: karuzela zawsze skalowana jest do mniejszych rozmiarów, dlatego możesz spróbować z większymi kwadratami (na przykład 1080×1080 px).
Inne reklamy (ruch, konwersja itd.)
Rekomendacja Facebooka: 1200×628 px
Nasz rada: bez rady. Ten rozmiar jest optymalny.
Polubienia strony:
Rekomendacja Facebooka: 1200×444 px
Nasza rada: sytuacja tożsama z cover photo. Możesz wrzucić dowolną grafikę i przyciąć ją w trakcie dodawania. Ale, ale – pamiętaj o wadze grafiki. Jeśli dopasujesz ją do rekomendowanego wymiaru, nie poniesiesz ryzyka, że Facebook skompensuje ją za Ciebie.
Na koniec najważniejsze grafika (post) na fanpage:
Rekomendacja Facebooka: 1200 x 900
Nasza rada: zawsze przygotowujemy wersję 800 x 800 px (ewentualnie 1200 x 1200 px). Po co tracić cenne piksele?
***
Więcej artykułów z cyklu Facebook:
Treści na Facebooku czyli jaki jest Twój kontent