Wymiary grafik na Facebooku

Wymiary grafik na Facebooku

Prawda jest taka, że prawie nikt tego nie pamięta. Za każdym razem, gdy przygotowujemy coś na Facebooka (no może z wyjątkiem codziennych postów), sprawdzamy jakiego wymiaru potrzebujemy. A trochę tego jest. Bo inny wymiar ma wspomniany post, inny cover photo (zdjęcie w tle), inny profilówka, inny reklama i tak dalej, i tak dalej…

 

Dlatego właśnie postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu. By ułatwić pracę nam i wam😉

Wymiary grafik narzucone są przez Facebooka. Czasami jednak warto trochę poeksperymentować, bo docelowa grafika okazuje się nieco rozmyta. Rozwiązanie jest proste – wystarczy przygotować ją w trochę większej rozdzielczości niż rekomenduje Facebook.

Zanim jednak podamy dokładne wymiary grafik, odrobina teorii.

Dbaj o to, by importowane na Facebooka grafiki nie przekraczały 1 megabajta (100 kilobajtów dla zdjęcia w tle). Jak osiągnąć taki efekt? Jeśli przygotowujesz zdjęcie w Photoshopie usuń wszelkie zbędne warstwy lub spłaszcz je przed zapisem. Najlepszym formatem do zapisu jest .png (zapewnia bezstratną kompresję danych graficznych).

A jeśli grafika nadal jest za ciężka, możesz zmniejszyć jej wagę korzystając z narzędzi internetowych takich jak compresspng.com. Zrób to, jeśli nie chcesz, by algorytm Facebooka uczynił to za Ciebie. 

Ci, którzy korzystają z Canvy (pisaliśmy o narzędziu TUTAJ ), mają ułatwioną sprawę – system automatycznie przygotowuje grafiki o optymalnej wadze.

A teraz konkrety.

 

Cover photo (zdjęcie w tle)

Rekomendacja Facebooka: 851×315 px

Maksymalny rozmiar: 100 KB

Nasza rada: cover photo jest lżejsze niż inne grafiki na Facebooku. Ale nie musisz przygotować go jeden do jeden. Możesz wrzucić dowolny rozmiar, a następnie dopasować do wymaganych proporcji w trakcie wprowadzania zmian. Pamiętaj tylko o jednym. Im mniejsze zdjęcie, tym lżejsze. To znaczy, że czym lepiej dopasowana grafika, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że Facebook sam ją skompensuje.

 

Zdjęcie profilowe

Rekomendacja Facebooka: 180×180 px

Nasza rada: możesz poeksperymentować z większym zdjęciem, ponieważ Facebook skaluje je w zależności od urządzenia, na którym jest wyświetlane. Dzięki temu zachowasz ostrość profilówki.

 

Infografika

Rekomendacja Facebooka: format 3:2

Nasza rada: Format dla wszystkich zdjęć w pionie. Grafiki 3:2 wyświetlają się w pełnej rozdzielczości (nic nie „ucina”). Jest to także ciekawe rozwiązanie dla tych, którzy chcą zwiększyć powierzchnię reklamy, szczególnie dla kampanii kierowanych do użytkowników telefonów komórkowych.

 

Okładka wydarzenia:

Rekomendacja Facebooka: 1920×1080 px

Nasza rada: okładkę możesz też przygotować w formacie 1200×625 px. W ten sposób uzyskasz od razu grafikę, którą wykorzystasz jako reklamę sponsorowaną wydarzenia.

 

Zdjęcie w tle (cover photo) grupy:

Rekomendacja Facebooka:  820×462 px

Nasza rada: podobnie jak z profilówką, możesz sprawdzić większy rozmiar. Zdjęcie będzie ostrzejsze.

 

Reklama karuzelowa:

Rekomendacja Facebooka: 600×600 px

Nasza rada: karuzela zawsze skalowana jest do mniejszych rozmiarów, dlatego możesz spróbować z większymi kwadratami (na przykład 1080×1080 px).

 

Inne reklamy (ruch, konwersja itd.)

Rekomendacja Facebooka:  1200×628 px

Nasz rada: bez rady. Ten rozmiar jest optymalny.

 

Polubienia strony:

Rekomendacja Facebooka: 1200×444 px

Nasza rada: sytuacja tożsama z cover photo. Możesz wrzucić dowolną grafikę i przyciąć ją w trakcie dodawania. Ale, ale – pamiętaj o wadze grafiki. Jeśli dopasujesz ją do rekomendowanego wymiaru, nie poniesiesz ryzyka, że Facebook skompensuje ją za Ciebie.

 

Na koniec najważniejsze grafika (post) na fanpage:

Rekomendacja Facebooka: 1200 x 900

Nasza rada: zawsze przygotowujemy wersję 800 x 800 px (ewentualnie 1200 x 1200 px). Po co tracić cenne piksele?

 

***

Więcej artykułów z cyklu Facebook:

Facebook - wprowadzenie

Treści na Facebooku czyli jaki jest Twój kontent