Pytanie z dnia 04 lipca 2018
1. W dniu 20-06-2016 Wylicytowałem monitor na allegro.
A. Monitor LED Asus 90LM00U0-B01370 Swift PG278Q !!! (numer: ...) za 2100zł.
B. Monitor był wystawiony jako nowy.
C. Monitor miał mieć gwarancję producenta.
D. Monitor był rzekomo dwukrotnie sprawdzany przed wysłaniem i nie miał żadnych widocznych wad.
2. Natychmiast po otrzymaniu monitora zgłosiłem sprzedawcy że monitor ma wypalony jeden piksel i jedną ciemna plamkę wielkości kilku pikseli. sprzedawca poinformował mnie że mogę skorzystać z gwarancji producenta i że mogę odesłać monitor bezpośrednio do ASUSA do naprawy.
3. Monitor zgłosiłem do naprawy do ASUSA i 04-06-2018 monitor dotarł do ASUSA.
4. ASUS stwierdził że:
A. Monitor nie posiada gwarancji producenta i nie posiadał gwarancji producenta.
B. Monitor pochodzi z wielkiej Brytanii i tam też został naprawiany i odnowiony przez ASUSA.
C. Monitor ma zmienione numery seryjne (pierwotny numer EBLMQS020998) – została odklejona naklejka z prawdziwymi numerami seryjnymi i przyklejona inna z nieprawdziwymi numerami.
Prawdziwy numer seryjny produktu to F9LMQSZK001T .
5. Zgłosiłem sprawę do sprzedającemu i sprzedawca miał naprawić monitor w ASUS Niemcy w ramach rzekomej umowy z ASUS Niemcy.
6. Zostałem poproszony przez sprzedającego o przysłanie monitora i tak tez uczyniłem na swój koszt.
7. sprzedający, po otrzymaniu monitora, poinformował mnie mnie że ASUS Niemcy nie naprawi monitora w ramach gwarancji – zatem monitor nie posiada gwarancji producenta.
8. Zaproponowano mi zwrot 500zł i zwrot monitora.
9. Zaproponowano mi zwrot 700zł bez zwrotu monitora.
10. w chwili obecnej monitor jest u mnie bo mi go odesłano. ja nie przyjąłem ich oferty bo według mnie jest on wyceniony na 200zł w sytuacji kiedy monitor zostaje u Niego (różnica między oferowanymi kwotami w wersji z odesłaniem do mnie monitora i bez odsyłania do mnie monitora).
11. Monitor był kupiony na fakturę VAT od firmy przez firmę.
czuję się oszukany. Sprzedano mi uszkodzony, używany monitor bez gwarancji w cenie nowego i zaproponowano mi 500zł zwrotu gdzie koszt naprawy monitora to według ASUSA koszt monitora.
Tego typu używane monitory są w cenie maksymalnie 1000zł a oni sprzedali mi właśnie taki używany, w dodatku uszkodzony i bez gwarancji za 2100zł.
12. z ASUS POLSKA posiadam pismo w której jest napisane że ten monitor był wcześniej odnawiany i miał przeklejone numery seryjne i nie posiadał gwarnancji.
jakie mam możliwości jako firma i jak to powinno wyglądać z mojej strony bo chce oddać im monitor i odzyskać pieniądze lub uzyskać większy zwrot w ramach rekompensaty nić to co mi zaproponowano. nie zależy mi na mediacjach bo według mnie to strata czasu.
Piotr
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.