Pytanie z dnia 09 marca 2018
1.10.2017 roku odbyła się inwentaryzacja roczna
Przy podpisywaniu umowy o prace podpisywałam oświadczenie o współodpowiedzialności materialnej.
Do połowy listopada pracowałam w firmie i nie uzyskałam informacji o niedoborach wynikających z przeprowadzonej inwentaryzacji
06.03.2018 dostałam note księgową wzywającą mnie do zapłaty prawie 500zł z racji niedoborów które zaistniały na inwentaryzacji 01.10.2017r.
Ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości Art 27. punkt 2 mówi o tym że inwentaryzacja powinna być rozliczona w księgach rachunkowych tego roku obrotowego na który przypadał termin inwentaryzacji.
czy to oznacza że nie mogą żądać już regulacji tej kwoty?
Na dzień dzisiejszy nie pracuje już w tej firmie.
Proszę o poradę.
Julia Rybczyńska Radca prawny (Od 2016)
Kancelaria Prawna BeRIGHT
Leczkowa 25/4, 80-432 Gdańsk
Dzień dobry, czym innym jest rozliczenie inwentaryzacji w księgach rachunkowych, a czym innym żądanie zapłaty z tytułu braków od pracownika. Zastanowiłabym się jednak,z czego dokładnie wynikają braki i czy pracodawca może je udowodnić? Pozdrawiam, Julia Rybczyńska radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.