Pytanie z dnia 09 marca 2018

1.10.2017 roku odbyła się inwentaryzacja roczna
Przy podpisywaniu umowy o prace podpisywałam oświadczenie o współodpowiedzialności materialnej.
Do połowy listopada pracowałam w firmie i nie uzyskałam informacji o niedoborach wynikających z przeprowadzonej inwentaryzacji
06.03.2018 dostałam note księgową wzywającą mnie do zapłaty prawie 500zł z racji niedoborów które zaistniały na inwentaryzacji 01.10.2017r.
Ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości Art 27. punkt 2 mówi o tym że inwentaryzacja powinna być rozliczona w księgach rachunkowych tego roku obrotowego na który przypadał termin inwentaryzacji.
czy to oznacza że nie mogą żądać już regulacji tej kwoty?
Na dzień dzisiejszy nie pracuje już w tej firmie.
Proszę o poradę.

Dzień dobry, czym innym jest rozliczenie inwentaryzacji w księgach rachunkowych, a czym innym żądanie zapłaty z tytułu braków od pracownika. Zastanowiłabym się jednak,z czego dokładnie wynikają braki i czy pracodawca może je udowodnić? Pozdrawiam, Julia Rybczyńska radca prawny

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 marca 2018 19:26 Zmodyfikowano dnia: 11 marca 2018 19:26 Obejrzało: 145 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.