Pytanie z dnia 27 grudnia 2017

14 października kupiłam dziecku kozaczki. po ok 2 miesiącach rozkleily się więc oddałam do reklamacji 8 grudnia 2017 r. Zgodnie z zapiskien e zgłoszeniu reklamacyjnym 22 grudnia poszłam do sklepu a tam zostałam poinformowana o odmowie naprawy. Proszę o poradę co mam dalej z tym zrobić.

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przewiduje specjalną ochronę dla osób, które reklamację złożyły w terminie 6 miesięcy od dnia wydania towaru. Wtedy to kupujący korzysta z domniemania niezgodności towaru z umową, istniejącej już w chwili wydania, co oznacza że istnienie odpowiedzialności sprzedawcy jest domniemane. A zatem w sytuacji spornej, przy braku przekonujących dowodów ze strony przedsiębiorcy, sąd skłoni się do przyznania racji konsumentowi.W odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności, próbując przerzucić winę na nieprawidłowe używanie towaru przez konsumenta. W takich przypadkach, kupujący może być zmuszony do wystąpienia przeciwko opornemu przedsiębiorcy na drogę sądową. W określonych sytuacjach konieczne będzie wtedy udowodnienie własnych racji. Może się Pani powoływać tu jedynie na rękojmie opisaną powyżej.

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 stycznia 2018 17:33 Zmodyfikowano dnia: 20 stycznia 2018 17:33 Obejrzało: 248 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.