Pytanie z dnia 27 grudnia 2017
14 października kupiłam dziecku kozaczki. po ok 2 miesiącach rozkleily się więc oddałam do reklamacji 8 grudnia 2017 r. Zgodnie z zapiskien e zgłoszeniu reklamacyjnym 22 grudnia poszłam do sklepu a tam zostałam poinformowana o odmowie naprawy. Proszę o poradę co mam dalej z tym zrobić.
Michał Bukowski Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Bukowski
Al. IX Wieków Kielc 6/34, 25 - 516 Kielce
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przewiduje specjalną ochronę dla osób, które reklamację złożyły w terminie 6 miesięcy od dnia wydania towaru. Wtedy to kupujący korzysta z domniemania niezgodności towaru z umową, istniejącej już w chwili wydania, co oznacza że istnienie odpowiedzialności sprzedawcy jest domniemane. A zatem w sytuacji spornej, przy braku przekonujących dowodów ze strony przedsiębiorcy, sąd skłoni się do przyznania racji konsumentowi.W odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności, próbując przerzucić winę na nieprawidłowe używanie towaru przez konsumenta. W takich przypadkach, kupujący może być zmuszony do wystąpienia przeciwko opornemu przedsiębiorcy na drogę sądową. W określonych sytuacjach konieczne będzie wtedy udowodnienie własnych racji. Może się Pani powoływać tu jedynie na rękojmie opisaną powyżej.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.