Pytanie z dnia 04 czerwca 2018
27 maja zakupiłam laptop za prawie 3 tys. zł poprzez serwis Allegro, jednocześnie kupując go na fakturę działalności gospodarczej znajomego. Sprzęt otrzymałam kurierem - wadliwy. Ma wyraźną rysę na obudowie i według mojej oceny jest używany - zgodnie z opisem aukcji powinien być nowy i wolny od wad. Napisałam poprzez e-mail odstąpienie od umowy podając przyczynę zwrotu sprzętu. Otrzymałam przeprosiny JEDNAK również informację, że sprzęt kupowany na fakturę VAT nie mogę zwrócić. Tylko, że to nie jest odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, lecz całkowity błąd firmy z laptopami! Paczkę wysłałam przed otrzymaniem maila od firmy, że laptopa nie mogę zwrócić. Proponują tylko wymianę na sprzęt zgodny z opisem aukcji bądź naprawę w ramach reklamacji. Bardzo proszę o pomoc, bo nie chcę być prawie 3 tys. złotych w plecy.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, odsyłam do przepisu art. 560 § 1 k.c., zgodnie z którym: "Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie". Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.