Anulowane zamówienie
Pytanie z dnia 29 lipca 2021
Dzień dobry mam pytanie dotyczące zakupów w sklepie internetowym.Wczoraj zrobiłam zakupy w sklepie internetowym była podana informacja że jest promocja -20 , -40 i -70%zakupilam kilka rzeczy w kategorii-70%zaplacilam dostałam informację na meila z potwierdzeniem płatności i zakupów . Dzisiaj dostałam ze sklepu informacje że moje zamówienie zostało z powodu awarii anulowane gdyz były źle podane ceny (Powołując się na artykuł Niniejszym oświadczam, iż na podstawie Art. 84. § 1 kodeksu cywilnego uchylam się od skutków prawnych mojego oświadczenia woli, w którym zobowiązałem się do sprzedaży.)
-czy sklep ma do tego prawo ,???
Agnieszka Kwapień Adwokat (Od 2010)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kwapień
Tadeusza Kościuszki 56/2, 40-047 Katowice
Dzień dobry Pani, Z przekazanej informacji wynika, że właściciel sklepu internetowego powołał się na błąd w rozumieniu art. 84 Kodeksu cywilnego. Pamiętać należy, że jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć. Nie ulega wątpliwości, że nie wywołała Pani błędu. Pytanie jest, czy wiedziała Pani o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć. Oznacza to, że jeśli było oczywiste, że ceny są błędne, to sprzedawca może odmówić sprzedaży. Wszystko zależy od okoliczności sprawy. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień tel. 728 382 525 e-mail: poczta@adwokat-katowice.com.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry w zakresie sprzedaży na rzecz konsumentów, powołanie się na błąd nie jest zawsze skuteczne. Sklep powinien sprzedać produkty wedle złożonego zamówienia i w takich cenach. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. radca prawny A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.