Auto handel, Wady ukryte.

Pytanie z dnia 20 marca 2021

Jestem przedsiębiorcą ( Auto Handel) na terenie Polski, z uwagi na korona wirus i zaufanie do salonów niemieckich robię ' zakupy' towaru on-line- tym razem kontakt ze sprzedawcą ,opis auta, szczegóły -ok kupuję, po podpisaniu umowy robię przelew, kierowca za kilka dni odbiera auto jako formalność i wraca z nim na lawecie. Auto kosztowało 15.000 euro, po powrocie do Polski robię przegląd, opłaty, rejestruje no i jadę na zdjęcia, po czym nie wierzę bo skrzynia biegów wyję ( automat cvt ) ,po krótkim dochodzeniu okazuje się że skrzynia kosztuje w ASO 37 tyś zł, jest wada modelu, naprawa nie wchodzi w grę bo nikt się nie podejmie. Teraz moje pytania:
1. Zakup firma vs firma ale zakup bardziej online a auto zdecydowanie ma wadę ukrytą
2. Czy my jako Polacy np. polski adwokat ( ktoś z państwa)może wysłać im pismo wzywające do naprawy,zwrotu czy czegokolwiek? Czy możemy się o coś ubiegać w języku polskim czy np. musimy tłumaczyć to przysięgle?
3. Czy ktoś z państwa ma jakieś doświadczenia z Niemcami,wie jak to ugryźć i pomoże? Zapraszam czym prędzej.

Szanowny Panie, a w jakim języku jest umowa, którą Pan podpisał? Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 marca 2021 20:22 Zmodyfikowano dnia: 25 marca 2021 20:22 Obejrzało: 174 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.