auto z gwarancją od autoryzowanego dealera
Pytanie z dnia 16 grudnia 2018
Witam,
W lipcu tego roku kupiłem nowe auto z pięcioletnią gwarancją u autoryzowanego dealera marki RENAULT. Minęło 5 miesięcy i w pojeździe zaczęły mocno piszczeć hamulce. Zgłosiłem się więc na serwis w celu rozwiązania problemu jednak początkowo odbiłem się od ściany słysząc, że jest to "cecha produktu". Po rozmowach zgodzili się na sprawdzenie hamulców oraz ich przesmarowanie co miało pomóc chociaż na kilka dni jednak nie pomogło nawet na 500 metrów. W końcu otrzymałem informację, że zostaną wymienione klocki oraz tarcze z przodu. Doszło do wymiany lecz problem nadal nie ustąpił. Chwilę później otrzymałem informację, że producent nie zapłaci za wykonaną usługę ponieważ stwierdził, że hamulce są przegrzane, o czym wcześniej nie wspomniał ani słowa serwis. Serwis dał mi wyraźnie do zrozumienia, że mam zapłacić za wykonaną przez nich usługę. Nie poczuwam się do obowiązku poniesienia kosztów tej wymiany ponieważ na początku poinformowano mnie, że zostanie to rozliczone w ramach gwarancji. Chcę usunąć problem piszczących hamulców ponieważ nie jest to naturalne. Jakie kroki można podjąć w takiej sytuacji ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Marcin Kościuk Radca prawny (Od 2015)
Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Kościuk Radca Prawny
os. Armii Krajowej 80/4, 61-379 Poznań
Dzień dobry, powinien Pan złożyć oświadczenie o skorzystaniu z rękojmi (zakładam, że kupił Pan samochód jako konsument), gdyż jest ona co do zasady korzystniejsza od gwarancji dawanych przez producentów (sprzedawców). Pana uprawnienia z tego tytułu określa art. 560 i nast. K.c. Wezwanie Dealera do uczynienia zadość Panu roszczeniu, przypadku jeżeli nie chce on tego uczynić dobrowolnie, powinno zostać wykonane w formie pisemnej, ażeby mieć dowód takowego wezwania. Jeżeli to nie skłoni zobowiązanego do uczynienia zadość swoim obowiązkom, wówczas należy dochodzić swoich praw na drodze postępowania sądowego. W moim odczuciu winien Pan skorzystać z pomocy profesjonalisty (radcy prawnego, adwokata), który pomoże wyegzekwować przysługujące Panu żądania, gdyż obawiam się, iż dealer nie zrealizuje ich dobrowolnie. Jeżeli byłby Pan zainteresowany współpracą z moją Kancelarią to zapraszam do kontaktu. Z poważaniem Marcin Kościuk
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.