Bank odmówił zwrotu kosztów pogrzebu z konta zmarłego.

Pytanie z dnia 23 marca 2021

Bank odmówił zwrotu kosztów pogrzebu z konta zmarłego ponieważ nie posiadałam oryginału faktury a jedynie kopię (oryginalną wystawioną i podpisaną przez zakład pogrzebowy). Oryginał został złożony w ZUS-ie. Prawo bankowe mówi o udokumentowaniu poniesionych kosztów pogrzebu. Nie precyzuje, że to musi być oryginał faktury. Czy jest to prawne działanie banku?

Dzień dobry, oryginał faktury powinien Pan/i złożyć do banku, a do ZUS kopię, potwierdzoną za zgodność przez bank. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 marca 2021 16:45 Zmodyfikowano dnia: 23 marca 2021 16:45 Obejrzało: 1930 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Tak, w opisanej sytuacji to do banku powinien był zostać wysłany oryginał faktury (ewentualnie jej kopia notarialnie potwierdzona za zgodność). W związku z tym konieczne będzie uzyskanie duplikatu faktury od firmy pogrzebowej, która ją wydała. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 marca 2021 19:26 Zmodyfikowano dnia: 23 marca 2021 19:26 Obejrzało: 1924 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.