Bank odmówił zwrotu kosztów pogrzebu z konta zmarłego.
Pytanie z dnia 23 marca 2021
Bank odmówił zwrotu kosztów pogrzebu z konta zmarłego ponieważ nie posiadałam oryginału faktury a jedynie kopię (oryginalną wystawioną i podpisaną przez zakład pogrzebowy). Oryginał został złożony w ZUS-ie. Prawo bankowe mówi o udokumentowaniu poniesionych kosztów pogrzebu. Nie precyzuje, że to musi być oryginał faktury. Czy jest to prawne działanie banku?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, oryginał faktury powinien Pan/i złożyć do banku, a do ZUS kopię, potwierdzoną za zgodność przez bank. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Tak, w opisanej sytuacji to do banku powinien był zostać wysłany oryginał faktury (ewentualnie jej kopia notarialnie potwierdzona za zgodność). W związku z tym konieczne będzie uzyskanie duplikatu faktury od firmy pogrzebowej, która ją wydała. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.