brak kontaktu z pracodawcą,nieuczciwy pracodawca

Pytanie z dnia 16 lipca 2019

Szanowni Państwo,

jakiś czas temu temu podpisałam umowę o pracę z austriacką firmą w charakterze tłumacza po ogłoszeniu tej firmy zamieszczonym w Internecie. Pracodawca do zawarcia stosunku pracy potrzebował dane osobowe, tj. imię, nazwisko, Pesel, kopię dowodu osobistego oraz numer konta bankowego. Praca była wykonywana z domu i zawarta na okres próbny trwający 1 miesiąc. Przełożony kontaktował się ze mną prawie codziennie w sprawie zlecenia i współpracy. Kilka dni przed końcem wygaśnięcia umowy, powiedziano mi telefonicznie, że firma jest zadowolona z wyświadczonych usług i umowa zostanie przedłużona. Jednak zaraz po wygaśnięciu umowy kontakt z wyżej wymienionym pracodawcą się urwał mimo kilkakrotnych prób z mojej strony. Telefonu nikt nie odbierał, nie odpowiadano również na zapytania mailowe odnośnie dalszej współpracy. Firma do dzisiaj nie wywiązała się również z obowiązku zapłaty uzgodnionego i zapisanego w umowie wynagrodzenia (mimo przypomnieia pocztą mailową). Proszę o pomoc, jak mogę odzyskać pieniądze i co mogę zrobić żeby moje dane przekazane pracodawcy nie zostały wykorzystane w nieuczciwy sposób. Czy jednyne rozwiązanie to zgłoszenie sprawy do sądu?

Z góry dziekuję.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.