Pytanie z dnia 29 kwietnia

Chciałem zamówić i wymienić (od producenta) szyby w oknach z 2 na 3 szybowe. Otrzymałem ofertę i wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt, że mam dokonać 100% przedpłaty. Zapytałem dział sprzedaży czemu tak jest i otrzymałem odpowiedź, że taką decyzję jakiś czas temu podjął zarząd. Czy jest to normalne, że ktoś żąda 100% przedpłaty i co w takiej sytuacji jest gwarancją dla mnie, że ta usługa zostanie wykonana. Co w przypadku gdy coś będzie nie tak, jak wówczas ja mogę dochodzić praw do poprawy wykonanej usługi lub jakości produktu?

Dzień dobry, warunki umowy proponuje wykonawca. Pan może próbować je negocjować, skorzystać z usług innego wykonawcy lub dokładnie zweryfikować wiarygodność wykonawcy. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 kwietnia 2024 09:45 Zmodyfikowano dnia: 30 kwietnia 2024 09:45 Obejrzało: 59 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Przepisy nie wykluczają stosowania w umowach rozwiązań tego typu (chociaż mogą one zostać uznane za kluzule abuzywne w niektórych sytuacjach). Przedpłata będzie tu po prostu traktowana przez sąd jako spełnienie świadczenia głównego z Pana strony. W związku z tym nie straci Pan żadnych możliwości w zakresie dochodzenie praw do poprawy wykonanej usługi. Ewentualne traktowanie przez wykonawcę zapłaty jako zaliczki będzie łatwo obalić. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt. tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 kwietnia 2024 12:17 Zmodyfikowano dnia: 30 kwietnia 2024 12:17 Obejrzało: 58 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.