Pytanie z dnia 29 kwietnia
Chciałem zamówić i wymienić (od producenta) szyby w oknach z 2 na 3 szybowe. Otrzymałem ofertę i wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt, że mam dokonać 100% przedpłaty. Zapytałem dział sprzedaży czemu tak jest i otrzymałem odpowiedź, że taką decyzję jakiś czas temu podjął zarząd. Czy jest to normalne, że ktoś żąda 100% przedpłaty i co w takiej sytuacji jest gwarancją dla mnie, że ta usługa zostanie wykonana. Co w przypadku gdy coś będzie nie tak, jak wówczas ja mogę dochodzić praw do poprawy wykonanej usługi lub jakości produktu?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, warunki umowy proponuje wykonawca. Pan może próbować je negocjować, skorzystać z usług innego wykonawcy lub dokładnie zweryfikować wiarygodność wykonawcy. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Przepisy nie wykluczają stosowania w umowach rozwiązań tego typu (chociaż mogą one zostać uznane za kluzule abuzywne w niektórych sytuacjach). Przedpłata będzie tu po prostu traktowana przez sąd jako spełnienie świadczenia głównego z Pana strony. W związku z tym nie straci Pan żadnych możliwości w zakresie dochodzenie praw do poprawy wykonanej usługi. Ewentualne traktowanie przez wykonawcę zapłaty jako zaliczki będzie łatwo obalić. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt. tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.