Co mogę zrobić w sytuacji, kiedy lekarz stomatolog wykonał nieprawidłowe leczenie zęba.

Pytanie z dnia 10 lipca 2023

Co mogę zrobić w sytuacji, kiedy lekarz stomatolog wykonał nieprawidłowe leczenie zęba (i to nie jeden raz)?
Mianowicie chodzi o to, że ząb niedługo po założeniu plomby (po ok. tygodniu) zaczyna boleć i konieczna jest kolejna wizyta - naprawcza, którą stomatolog zobowiązuje się bezpłatnie wykonać w ramach gwarancji. Po ok. 3 miesiącach od tej wizyty ząb zaczyna ponownie boleć, co oznacza następną wizytę i poprawę "poprawy". Dodatkowo, inne 3 zęby również zostały źle wyleczone. Po zaledwie paru dniach od założenia plomby, inny ząb zaczyna boleć. Najprawdopodobniej przez rozszczelnienie się plomby. Kolejny jest źle wygładzony, przez co na szkliwie są bruzdy i tworzą się plamy. Stomatolog ponownie wygładza zęba, ale problem jaki był, taki jest. I na koniec, ząb leczony kanałowo ok. 3 miesięcy temu również zaczyna boleć. Dodam, że pierwszy raz spotkałam się z sytuacją, kiedy stomatolog po dwa, trzy razy poprawia te same zęby. Wcześniej korzystałam z usług innego dentysty i nigdy takie sytuacje nie miały miejsca. Również były wykonywane leczenia kanałowe.
W związku z tą sytuacją, czy mogę domagać się zadośćuczynienia od stomatologa? Najbardziej zależałoby mi na zobowiązaniu się przez tego dentystę do pokrycia poniesionych przeze mnie kosztów naprawy nieprawidłowo leczonych zębów, już w innym gabinecie. Ten dentysta proponuje bezpłatną kolejną naprawę... Ale ja wolałabym już nie ryzykować u niego, aby nie musieć wykonywać tych "poprawek" po pięć, sześć razy, bo to nie ma najmniejszego sensu. Co w takiej sytuacji mogę zrobić?
Będę wdzięczna za odpowiedź.

sytuacji, gdy uważasz, że lekarz dentysta wykonał nieprawidłowe leczenie, istnieje kilka opcji, które możesz podjąć: Możesz spróbować porozmawiać z dentystą o swoich problemach. Wyjaśnij mu, że nie jesteś zadowolona z jakości jego pracy i poproś o zwrot kosztów leczenia. Jeśli dentysta nie będzie skłonny do współpracy, możesz złożyć na niego skargę do Rzecznika Praw Pacjenta. Zgłoś sprawę do izby lekarskiej: Izba Lekarska dysponuje uprawnieniami do prowadzenia postępowania dyscyplinarnego wobec lekarzy, którzy mogli naruszyć zasady etyki i deontologii zawodu. Zgłoś sprawę do NFZ: Jeśli leczenie było refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia, możesz zgłosić problem do tej instytucji. Zasięgnij porady prawnej: Skonsultuj się z prawnikiem, aby dowiedzieć się, jakie masz prawa i czy możesz ubiegać się o odszkodowanie za nieprawidłowe leczenie. Możliwe, że będziesz musiała zgromadzić dokumentację medyczną i dowody nieprawidłowego leczenia. Zasięgnij drugiej opinii: Jeżeli to możliwe, skonsultuj się z innym dentystą lub specjalistą, aby uzyskać drugą opinię na temat swojego stanu. Jeśli drugi lekarz potwierdzi, że pierwsze leczenie było nieprawidłowe, może to pomóc Ci w ewentualnym procesie prawnym. Rozważ skierowanie sprawy do sądu: Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz rozważyć wniesienie sprawy do sądu. Zwróć się do prawnika specjalizującego się w prawie medycznym, aby dowiedzieć się, jakie są Twoje opcje. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 lipca 2023 17:39 Zmodyfikowano dnia: 20 lipca 2023 17:39 Obejrzało: 116 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.