Czas pracy pracownika.
Pytanie z dnia 14 kwietnia 2021
Dzień dobry, jak przedstawia się sprawa jeśli w pracy został narzucony telefon i laptop służbowy, w celu odbierania telefonów po godzinach pracy. Czy w jakiś sposób prawo chroni pracownika? Pracodawca nie chce wypłacać nadgodzin tylko chce to rozumieć jedynie jako ilość odebranych telefonów nie biorąc pod uwagę, że odebranie telefonu wiąże się z pracą na komputerze. W jaki sposób może to być rozliczane i czy powinno to być rozumiane jako nadgodziny? Jakie przepisy to regulują?
Co do zasady pracodawca nie ma prawa zobowiązań pracownika od odbierania telefonu i korzystania z komputera służbowego po godzinach pracy; jeśli wymaga tego - powinien wypłacić wynagrodzenie za nadgodziny lub dyżur pracownika. Inne zasady obwiązują pracowników zajmujących stanowiska kierownicze.
Podziękowałeś prawnikowi
Filip Majsterek Adwokat
Filip Majsterek Kancelaria Adwokacka
Świętojańska 43/23, 81-391 Gdynia
Szanowna Pani / Szanowny Panie, odbieranie telefonów po ustalonych w umowie godzinach pracy stanowi pracę w godzinach nadliczbowych, która winna zostać w stosowny sposób wynagrodzona. Jeżeli pracodawca nie poleci Pani/Panu pracy w godzinach nadliczbowych, co do zasady nie ma Pani/Pan obowiązku odbierać tych telefonów. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.