czas trwania kadencji, statut stowarzyszenia

Pytanie z dnia 15 lutego 2019

Dzień dobry

Moje pytanie dotyczy kwestii kadencji w Naszym Stowarzyszeniu.
Przesyłam w załączniku Nasz Statut, który mówi o czasie trwania
kadencji Członków Zarządu (3lata). Pojawił się jednak ostatnio
temat, na który jednak nie znam odpowiedzi. W dniu 25 sierpnia w
naszym ogrodzie odbyło się nadzwyczajne walne zebranie, zwołane na
wniosek komisji rewizyjnej. Stało się tak ponieważ zarząd (wybrany
listopad 2016 na zebraniu założycielskim Stowarzyszenia) działał w
składzie 5 osobowym, nie zostali dokooptowani brakujący członkowie
oraz zarząd nie posiadał prezesa - to były powody zwołania przez
KR nadzwyczajnego walnego zebrania.

Plan zebrania:
1. Otwarcie zebrania.
2. Wybór Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza
/protokolanta/.
3. Odczytanie i zatwierdzenie porządku zebrania.
4. Odczytanie i zatwierdzenie regulaminu Nadzwyczajnego Walnego
Zebrania.
5. Wybór Komisji Mandatowej i Wyborczej .
6. Uzasadnienie wniosku o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania
przez Komisję Rewizyjną.
7. Sprawozdanie Komisji Mandatowej stwierdzające prawomocność
zebrania.
8. Odwołanie wszystkich członków Zarządu.
9. Przedstawienie przez Komisję Wyborczą kandydatów na: Prezesa i
członków Zarządu oraz członków Komisji Rewizyjnej.
10. Dyskusja.
11. Wybór Prezesa Stowarzyszenia.
12. Wybór Członków Zarządu (sześciu lub do pełnego składu w
zależności od decyzji Nadzwyczajnego Walnego Zebrania podjętej w
punkcie 8).
13. Wybór brakujących Członków Komisji Rewizyjnej.
14. Zakończenie obrad.

Punkt 8 zebrania przebiegł w sposób następujący: 2 członków
zarządu zrezygnowało, 3 pozostało. Walne nie mogło odwołać
członków zarządu z uwagi na niewystarczającą ilość członków
stowarzyszenia na zebraniu.

3 członków zarządu zostało, 4 w tym Prezes (poprzednio II
viceprezes zrezygnował z funkcji członka zarządu punkt 8 zebrani)
zostali wybrani w głosowaniu tajnym.

Teraz moje pytanie o długość kadencji wszystkich obecnych
członków zarządu. Czy jest podział ci co zostali są w Zarządzie
do listopada 2019 a reszta od dnia 25 sierpnia 2018 na okres 3 lata,
czy cały Zarząd kończy kadencję w listopadzie 2019 roku.

Jest to dla mnie bardzo ważne gdyż zdania na ten temat są
podzielone a sytuacja w tej kwestii ma byc jasna i klarowna.

Bardzo proszę o pomoc. Statut do pobrania na www.rod-brodla.pl

Z poważaniem

Paulina Pawlikiewicz
Prezes ROD "Brodła"

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.