Pytanie z dnia 10 kwietnia 2020
Czy bank ma prawo odmówić mi realizacji reklamacji chargeback _ obciążenia zwrotnego ponieważ transakcja kartą kredytową Mastercard była autoryzowana?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, odmówić złożenia reklamacji nie może. Musi się do niej ustosunkować. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Judyta Kasperkiewicz Adwokat (Od 2015)
EPOQUE Kancelaria Adwokacka
Józefa Piłsudskiego 10, 38-400 Krosno
Dzień dobry, trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie bez szczegółowej analizy tego konkretnego przypadku, czyli ustalenia przynajmniej w jaki sposób wykonano transakcję i jaka jest przyczyna reklamacji chargeback. Zgodnie z przepisami możliwy jest chargeback przy transakcjach autoryzowanych, jeżeli: 1) w momencie autoryzacji nie została określona dokładna kwota transakcji płatniczej, 2) kwota transakcji płatniczej jest wyższa niż kwota, jakiej płatnik mógł się spodziewać, uwzględniając rodzaj i wartość wcześniejszych transakcji płatnika, postanowienia jego umowy ramowej i istotne dla sprawy okoliczności. Należy pamiętać również, że nie przysługuje prawo do zwrotu kwoty autoryzowanej transakcji zainicjowanej przez odbiorcę, gdy właściciel karty udzielił zgody na wykonanie transakcji płatniczej bezpośrednio swojemu dostawcy. W razie dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.