Pytanie z dnia 10 kwietnia 2020

Czy bank ma prawo odmówić mi realizacji reklamacji chargeback _ obciążenia zwrotnego ponieważ transakcja kartą kredytową Mastercard była autoryzowana?

Dzień dobry, odmówić złożenia reklamacji nie może. Musi się do niej ustosunkować. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 kwietnia 2020 09:06 Zmodyfikowano dnia: 11 kwietnia 2020 09:06 Obejrzało: 304 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie bez szczegółowej analizy tego konkretnego przypadku, czyli ustalenia przynajmniej w jaki sposób wykonano transakcję i jaka jest przyczyna reklamacji chargeback. Zgodnie z przepisami możliwy jest chargeback przy transakcjach autoryzowanych, jeżeli: 1) w momencie autoryzacji nie została określona dokładna kwota transakcji płatniczej, 2) kwota transakcji płatniczej jest wyższa niż kwota, jakiej płatnik mógł się spodziewać, uwzględniając rodzaj i wartość wcześniejszych transakcji płatnika, postanowienia jego umowy ramowej i istotne dla sprawy okoliczności. Należy pamiętać również, że nie przysługuje prawo do zwrotu kwoty autoryzowanej transakcji zainicjowanej przez odbiorcę, gdy właściciel karty udzielił zgody na wykonanie transakcji płatniczej bezpośrednio swojemu dostawcy. W razie dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.

Odpowiedź nr 2 z dnia 11 kwietnia 2020 12:53 Zmodyfikowano dnia: 11 kwietnia 2020 12:53 Obejrzało: 302 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.