Czy biuro podróży może odmówić zwrotu pieniędzy za wycieczkę odwołana w związku z koroniwirusem?

Pytanie z dnia 18 kwietnia 2020

Pisze gdyż chciałbym uzyskać informację czy biuro podróży może odmówić zwrotu pieniędzy za wycieczkę odwołana w związku z koroniwirusem?

Pytam ponieważ odwołano wycieczkę na którą miałem lecieć z narzeczona 5 maja na Mauritius lotem rejsowym.
Tui Polska twierdzi że z racji iż lot miał być rejsowy mogą nam zaproponować wyłącznie Voucher lub przełożenie terminu wycieczki. Argumentują to postawa Lini emirates z którą mieliśmy odbyć lot iż nie zwracają pieniędzy za nieodbyte loty.
Czy argumentacja Tui Polska ma jakieś podstawy prawne i mogą nam odmówić zwrotu wszystkich pieniędzy, które zapłaciliśmy?

W przypadku, gdy wycieczka została odwołana w związku z COVID-19, jeśli nie zdecydują się Państwo skorzystać z proponowanego voucheru, to co do zasady powinny zostać Państwu zwrócone wpłacone środki. W razie dalszych pytań, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028 info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 kwietnia 2020 13:49 Zmodyfikowano dnia: 20 kwietnia 2020 13:49 Obejrzało: 266 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Szanowny Panie W celu udzielenia Panu odpowiedzi na Pańskie pytanie niezbędna jest analiza zawartej przez Państwa umowy z biurem podróży na organizację wycieczki. Zapraszam do kontaktu: marcin.glusek@rewolinski.com Z poważaniem, Marcin Głusek radca prawny

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 kwietnia 2020 12:30 Zmodyfikowano dnia: 21 kwietnia 2020 12:30 Obejrzało: 263 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.