Pytanie z dnia 25 marca 2018
Czy jako firma mam szansę na odzyskanie pieniędzy za opłaconą fakturę za świadczenie usług, które nie zostało jeszcze rozpoczęte, a usługa rzeczywiście nie została wykonana? Chodzi o przedłużenie ważności okresu abonenckiego przez internet. Co powinienem zrobić, jeśli usługodawca nie wyraża na to zgody. Czy obowiązuje Ustawa o prawach konsumenta i prawo do zwrotu, czy należy powołać się na przepisy Kodeksu Cywilnego art. 410 o nienależnym świadczeniu i art. 405 o bezpodstawnym wzbogaceniu? Proszę o poradę, za którą z góry dziękuję.
Mateusz Uldynowicz Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Mateusz Uldynowicz
Niemcewicza 26/407, 71-520 Szczecin
Jeśli umowa była zawarta na linii firma - firma to ustawa o prawach konsumenta nie ma zastosowania. Należałoby zapoznać się z umową i korespondencją by stwierdzić co można zrobić w przedmiotowej sprawie.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.