Pytanie z dnia 04 stycznia

Czy jeśli udostępliłem poprzez any desk swój komputer i telefon oszustowi i czy podczas przelewu z PKO powinienem dostać SMS potwierdzający przelew?
Ja nie dostałem SMS , a przelew został wykonany.

Dzień dobry, jeśli udostępnił Pan swój komputer lub telefon osobie trzeciej, to istnieje wysokie ryzyko, że mogło dojść do oszustwa. Brak SMS-a potwierdzającego transakcję z banku PKO, mimo wykonania przelewu, może świadczyć o tym, że oszust zmienił ustawienia konta, na przykład przekierowując powiadomienia na inny numer telefonu. W tej sytuacji należy jak najszybciej złożyć reklamację w banku, wskazując na podejrzenie nieautoryzowanej transakcji płatniczej. Dodatkowo zasadne byłoby podjęcie następujących działań: - zmiana danych logowania - rozważenie resetu urządzenia i reinstalacji oprogramowania (w przypadku zainstalowania na telefonie podejrzanych aplikacji) - zgłoszenie sprawy na Policję - sprawdzenie ustawień konta bankowego (w ustawieniach bankowości internetowej należy sprawdzić, czy numer telefonu, na który przychodzą kody SMS, nie został zmieniony). Jeśli potrzebuje Pan dodatkowej pomocy prawnej w tej sprawie, to zapraszam do skorzystania z usług Kancelarii (specjalizujemy się m.in. w przypadkach oszustw internetowych i ochronie praw konsumentów). Z poważaniem, r. pr. Michał Mikołajczak (692 326 880)

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 stycznia 2025 08:54 Zmodyfikowano dnia: 8 stycznia 2025 08:54 Obejrzało: 15 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

To będzie wynikało z dokumentacji banku, takiej, jak ogólne warunki umowy o prowadzenie rachunku. Na pewno warto spróbować odzyskać tę kwotę od banku. To się czasem udaje, wiem, bo miałem podobny przypadek. Należy podkreślić własną należytą staranność, tj., że się samemu zachowało stosowną procedurę.

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 stycznia 2025 21:08 Zmodyfikowano dnia: 15 stycznia 2025 21:08 Obejrzało: 2 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.