Pytanie z dnia 04 stycznia
Czy jeśli udostępliłem poprzez any desk swój komputer i telefon oszustowi i czy podczas przelewu z PKO powinienem dostać SMS potwierdzający przelew?
Ja nie dostałem SMS , a przelew został wykonany.
Michał Mikołajczak Radca prawny (Od 2009)
Kancelaria Radcy Prawnego Michał Mikołajczak
Dąbrowskiego 77A, V Piętro, 60-529 Poznań
Dzień dobry, jeśli udostępnił Pan swój komputer lub telefon osobie trzeciej, to istnieje wysokie ryzyko, że mogło dojść do oszustwa. Brak SMS-a potwierdzającego transakcję z banku PKO, mimo wykonania przelewu, może świadczyć o tym, że oszust zmienił ustawienia konta, na przykład przekierowując powiadomienia na inny numer telefonu. W tej sytuacji należy jak najszybciej złożyć reklamację w banku, wskazując na podejrzenie nieautoryzowanej transakcji płatniczej. Dodatkowo zasadne byłoby podjęcie następujących działań: - zmiana danych logowania - rozważenie resetu urządzenia i reinstalacji oprogramowania (w przypadku zainstalowania na telefonie podejrzanych aplikacji) - zgłoszenie sprawy na Policję - sprawdzenie ustawień konta bankowego (w ustawieniach bankowości internetowej należy sprawdzić, czy numer telefonu, na który przychodzą kody SMS, nie został zmieniony). Jeśli potrzebuje Pan dodatkowej pomocy prawnej w tej sprawie, to zapraszam do skorzystania z usług Kancelarii (specjalizujemy się m.in. w przypadkach oszustw internetowych i ochronie praw konsumentów). Z poważaniem, r. pr. Michał Mikołajczak (692 326 880)
Podziękowałeś prawnikowi
Paweł Żerański, LL. M. Radca prawny (Od 2011)
Paweł Żerański i Wspólnicy sp. k.
Filtrowa 65 lok. 26, 02-055 Warszawa
To będzie wynikało z dokumentacji banku, takiej, jak ogólne warunki umowy o prowadzenie rachunku. Na pewno warto spróbować odzyskać tę kwotę od banku. To się czasem udaje, wiem, bo miałem podobny przypadek. Należy podkreślić własną należytą staranność, tj., że się samemu zachowało stosowną procedurę.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.