Czy kupujący może żądać kosztów naprawy kupionego telefonu.koszty naprawy, sprzedaz
Pytanie z dnia 24 stycznia
Miesiąc temu sprzedałam telefon za 1000zł, żadna umowa nie została podpisana. Pan, który kupił telefon odezwał się dzisiaj twierdząc, że były z nim problemy od samego początku, czego nie zgłaszał. Teraz żąda zwrotu kosztów naprawy. Czy to zgodne z prawem?
Dominik Gliński Radca prawny (Od 2013)
Kancelaria Radcy Prawnego
Hugona Kołłątaja 5/12, 76-200 Słupsk
Dzień dobry. Odpowiada Pan za wady rzeczy sprzedanej na podstawie art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego - rękojmia za wady. Kupujący musi wykazać, że wada istniała w momencie wydania, a nie wynika, np. ze zwykłego zużycia. Brak umowy sprzedaży jest przeszkodą w udowodnieniu faktu nabycia, lecz nie sprawia, że sprzedaż jest nieważna. Pozdrawiam radca prawny Dominik Gliński.
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz Kubata Adwokat (Od 2023)
Kancelaria Adwokacka adwokat Tomasz Kubata
Strzegomska 42AB lok. 7 (I p.), 53-611 Wrocław
Każdy może zgłosić roszczenia, zasadniczym pytaniem jest czy są one zasadne. Jeśli telefon nie miał żadnych ukrytych wad, kupujący zapoznał się ze stanem telefonu i go zakupił to nie ma podstaw do żądania roszczeń z tytułu rękojmi. Zapraszam do kontaktu w celu sporządzenia pisemnej odpowiedzi na roszczenia kupującego.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.