Czy mogę odzyskać zaliczkę za rezerwacje hotelu w czasie koronawirusa.

Pytanie z dnia 19 marca 2020

W dniu 6.03.2020 zarezerwowałam pokój w kwaterze we Władysławowie oraz wpłaciłam zaliczkę. Ze względu na aktualna sytuację (koronawirus) pracodawca przesunął planowane urlopy pracowników na okres marcowo-kwietniowy. Czy jest szansa na odzyskanie zaliczki? Jak załatwić sprawę? Pozdrawiam.

Dzień dobry, to zależy na kiedy ma Pani rezerwację i czy uiściła zaliczkę czy zadatek. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 marca 2020 12:42 Zmodyfikowano dnia: 19 marca 2020 12:42 Obejrzało: 268 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, W przypadku rezygnacji zaliczka co do zasady podlega zwrotowi także może Pani zrezygnować z rezerwacji i zażądać zwrotu zaliczki. Powołanie się na nadzwyczajne okoliczności (stan epidemii, przesunięcie urlopów) powinny stanowić dodatkowy argumetn w takiej rozmowie. Co do sposobu na załatwienie sprawy to proponowałbym najpierw rozmowę telefoniczną z wynajmującym i przedstawienie sytuacji. Dopiero jeżeli takie rozwiązanie nie przyniesie rezultatu rozsądnym będzie wystosowanie odpowiedniego pisma. Jeżeli miałaby Pani dodatkowe pytania lub potrzebowałaby Pani pomocy serdecznie zapraszam do kontaktu telefonicznego (+48519725201) lub mailowego (adwokat@wegierski.eu) Z poważaniem adwokat Filip Węgierski

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 marca 2020 14:31 Zmodyfikowano dnia: 21 marca 2020 14:31 Obejrzało: 257 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.