Czy możemy zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki z powodu koronawirusa?
Pytanie z dnia 26 marca 2020
Witam,
W dniu 22 marca odstąpiłam od umowy zawartej z Biurem Podróży. Przedmiotem umowy była wycieczka zaplanowana na 26 czerwca. Wycieczka została opłacona 100% przedpłatą. Biuro Podróży przyjęło rezygnację i poinformowało mnie, że zwroty należnej kwoty dokona do 180 dni powołując się na ustawę, która jeszcze nie została wprowadzona. Biuro otrzymało wezwanie do zapłaty w którym powoływałam się Derektywe Parlamentu Europejskiego i Uni Europejskiej. Biuro Podróży milczy i nie odpisuje na żadne wiadomości. Proszę o informację, jaką skuteczną ścieżkę działania należy obrać.
Z góry dziękuję.
Julia Szkudlarek-Jałowska Adwokat
Kancelaria Adwokacka adwokat Julia Szkudlarek-Jałowska
Gdańska 65a lok. 3, 90-612 Łódź
Na ten moment termin na zwrot wynosi 14 dni od dnia rozwiązania umowy (art. 47 ust. 6 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych). W wypadku, gdy po skierowaniu wezwania Biuro nie dokonuje zwrotu pieniędzy, może się okazać, iż sprawa będzie wymagała skierowania na drogę sądową. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, Adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028 info@kancelariaszkudlarek.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Piotr Stosio Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Stosio
Aleja Prymasa Tysiąclecia 145/149 lok. 95, 01-424 Warszawa
Proszę wysłać wezwanie do zapłaty, być może należałoby szybko skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Pozdrawiam, Piotr Stosio, tel. 604183261, biuro@warszawskakancelaria.com
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.