Czy można odstąpić od umowy kupna-sprzedaży auta z powodu wad ukrytych.

Pytanie z dnia 02 lipca 2020

Dzień dobry. Dnia 30.06.2020 kupiłam samochód. Na jeździe próbnej wszystko było w jak najlepszym porządku. Sprzedająca poinformowała mnie, że w samochodzie tylko nie da się zamknąć szyby pasażera przyciskiem od strony kierowcy. Po dojechaniu na podwórko wyłączyłam silnik. Po około godzinie chciałam odpalić samochód, ale niestety nie dało się. Okazało się, ze jest wyładowany akumulator. Następnego dnia wymieniłam akumulator na nowy, auto odpaliło, jednak pojawiła się tzw. choinka na zegarach. Zaczęły zapalać się i gasnąć różne kontrolki: abs, poduszka powietrzna, serwis. Poza tym przy włączeniu jakichkolwiek świateł radio wyłączało się. Pojechałam na stację benzynową, aby zatankować. Zgasiłam silnik i po powrocie nie mogłam ponownie odpalić samochodu. Pomógł mi jakiś mężczyzna na "popych". Napisałam do sprzedającej, że mam taki problem z samochodem i że przyjadę do Niej jutro oddać auto, a ona mi pieniądze, ale odpowiedziała, że z autem było wszystko dobrze i ja musiałam je zepsuć. Nie jest to jednak możliwe, ponieważ autem dojechałam do domu i po tym jak nie odpaliło, stało na podwórku. Bardzo proszę o pomoc. Wiem, ze istnieje coś takiego jak rękojmia, ale nie wiem, jak postąpić w tej sytuacji

Szanowna Pani, zajmuję się prowadzeniem spraw dot. rękojmi przy sprzedaży, chętnie Pani pomogę. Proszę w pierwszej kolejności o przesłanie skanu umowy, którą Pani podpisała przy kupnie samochodu. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 lipca 2020 10:22 Zmodyfikowano dnia: 2 lipca 2020 10:22 Obejrzało: 308 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry należy ustalić wady w samochodzie i wskazać je sprzedającemu jako istniejące w momencie zakupu, a nie ujawnione przez niego. Na tej podstawie albo musi auto naprawić na swój koszt albo przyjąć zwrot. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com

Odpowiedź nr 2 z dnia 2 lipca 2020 10:44 Zmodyfikowano dnia: 2 lipca 2020 10:44 Obejrzało: 308 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. 1. Rzeczywiście może Pani wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy z tytułu rękojmi. Skoro jednak sprzedawca nie współpracuje, to nieodzowne może okazać się skorzystanie z usług rzeczoznawcy, który sporządzi ocenę stanu technicznego w celu ustalenia przyczyn awarii samochodu. Ekspertyza będzie podstawą dochodzenia roszczeń od sprzedawcy. 2. Jeżeli chodzi o działania prawne, które może Pani podjąć, to najpierw należy sporządzić przedsądowe wezwanie do spełnienia danego żądania. Może to być żądanie- obniżenia ceny i zapłaty z tego tytułu, naprawa samochodu lub ewentualnie jego wymiana. Jeżeli wada jest istotna to można odstąpić od umowy i w wezwaniu żądać zapłaty całości wpłaconej kwoty z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia sprzedawcy. Przy okazji można żądać także zapłaty z tytułu odszkodowania np. za poniesione koszty ekspertyzy. Jeżeli Sprzedawca nie zastosuje się do wezwania, to pozostanie sporządzenie pozwu i dochodzenie danego roszczenia na drodze sądowej. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 3 z dnia 2 lipca 2020 18:11 Zmodyfikowano dnia: 2 lipca 2020 18:44 Obejrzało: 302 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.