Czy muszę opłacić karę za anulowanie transakcji.
Pytanie z dnia 27 stycznia 2021
Witam serdecznie. Dnia 18.01.2021r wymiany pieniędzy na portalu ............ Niestety wpisałam złą kwotę w transakcji, następnie chciałam anulować transakcje, lecz nie ma takiej funkcji na portalu. Kwoty nie wpłaciłam i napisałam e-mail z prośbą o anulowanie transakcji do cinkciarz.pl. Następnie dostałam dnia 27.01.2021r e-mail zwrotny od cinkciarz.pl iż przez nie wpłaconą kwotę muszę zapłacić karę. Cinkciarz.pl w regulaminie zapisane ma tak ,, Jeśli nie dokonasz płatności, odstąpimy od realizacji transakcji, a następnie ją anulujemy. Zgodnie z Regulaminem Wymiany Walut mamy prawo naliczyć opłatę za odstąpienie od realizacji transakcji w wysokości maksymalnie do 10% wartości zleconej transakcji.”. Czy muszę opłacić karę za anulowanie transakcji, nie wpłacenie kwoty zmiany waluty? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
L. Rydygiera 19/69, 30-695 Kraków
Szanowna Pani, Przedmiotowy regulamin w relacji B2C (przedsiębiorca vs. konsument) nie powinien zawierać klauzul niedozwolonych. Z Pani opisu wynika, że takowa mogła się znaleźć w regulaminie portalu - chodzi tu o klauzule przewidziane w Kodeksie cywilnym w art. 385[3] pkt 16) i 17) K.c., tj. które nakładają wyłącznie na konsumenta obowiązek zapłaty ustalonej sumy na wypadek rezygnacji z zawarcia lub wykonania umowy lub nakładają na konsumenta, który nie wykonał zobowiązania lub odstąpił od umowy, obowiązek zapłaty rażąco wygórowanej kary umownej lub odstępnego. Tego typu zapisy w regulaminie mogą w rezultacie nie być wiążące dla konsumenta - tak więc sugerowałbym na razie odpisanie w tym duchu na otrzymanego maila. Pozdrawiam.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.