Czy ortodonta może zmieniać cennik w trakcie leczenia?
Pytanie z dnia 18 września
Dzień dobry, chodzę do ortodonty od 6 m-cy, nie mam kosztorysu na piśmie, a jedynie ustną informację z 1. wizyty ile kosztuje założenie łuków oraz comiesięczna wizyta korygująca dla 1 łuku (150 zł) i dla 2 (200 zł), do tego koszt retainera po zdjęciu aparatu. W umowie mam info dot. przewidywanego czasu leczenia (2-2,5 roku), więc oszacowalam koszty na ten okres wg cennika z 1. wizyty. Ostatnio dowiedzialam się że koszt od września zwiększa się do 250 zł za wizytę (2 łuki), nie dostałam jednak powiadomienia z wyprzedzeniem, a pani w recepcji wskazała na kartkę przyklejoną z przodu kontuaru: informujemy że od września cena wzrasta. Nie widziałam wcześniej tej kartki (nie była na wysokości oczu, może jej tam nawet nie było na mojej poprzedniej wizycie 7 tyg. wcześniej), ale dostałam przekaz, że to moje niedopatrzenie, bo kartka wisi, ale "nie wszyscy zwracają uwagę". Poczułam się oszukana, bo rozumiem że nowe ceny mogą być dla nowych klientów, a ci, którzy mają już ustalony plan leczenia, mają również przewidywalny cykliczny koszt. Zapłaciłam wyższą cenę karta, nie wiem czy mam jeszcze paragon w razie reklamacji i nie wiem, czy płacąc bez dyskusji nie wyraziłam zgody na nowy cennik? Czy ortodonta może zmieniać cennik w trakcie leczenia i bez upewnienia się, że klient wie o przewidywanej podwyzce (niezauważona kartka z info)? Dziękuję za pomoc, pozdrawiam
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.