Pytanie z dnia 15 kwietnia 2015

Czy pracodawca miał prawo ściągnąć mnie z urlopu do klienta, w sytuacji, kiedy mógł wysłać innego pracownika do niego. Straciłem 2 dni urlopu z rodziną.

Pracodawca może przerwać urlop wypoczynkowy pracownika, jeżeli w jego trakcie wystąpiły usprawiedliwione okoliczności, których pracodawca nie mógł przewidzieć w momencie rozpoczynania urlopu przez pracownika, przez które należy rozumieć, szczególne sytuacje, niemożliwe do zaplanowania wcześniej, a kiedy obecność konkretnego pracownika w pracy jest niezbędna (zaistnienie sytuacji, w której nie może zastąpić pracownika inny pracownik). Należy wskazać, iż odwołanie z urlopu ma charakter polecenia, któremu pracownik ma obowiązek się podporządkować. W takim przypadku pracodawca musi jednak pokryć koszty poniesione przez pracownika, które miały bezpośredni związek z odwołaniem go z urlopu (np. koszty przejazdu, opłaconego a niewykorzystywanego pobytu w pensjonacie).

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2015 16:52 Obejrzało: 364 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.