Czy pracodawca może wysłać pracownika na bezpłatny urlop w związku z koronawirusem.
Pytanie z dnia 15 marca 2020
Witam, jestem pracownikiem sklepu odzieżowego nie mieszczącego się w galerii handlowej, jednak w związku z zagrożeniem koronawirusem szef ze względu, na to że bliski kontakt z klientem jest nieunikniony, postanowił, że sklep zostanie zamknięty do odwołania, wysyła wszystkich pracowników obowiązkowo na urlop wypoczynkowy lub bezpłatny. Jeśli nie weźmiemy urlopu wypoczynkowego to szef twierdzi, by wziąć urlop bezpłatny, bo on nie ma pieniędzy żeby nam zapłacić. Czy pracodawca ma takie prawo? Nie mamy nawet w pracy zapewnionych potrzebnych środków tj. płyn do dezynfekcji powierzchni czy rąk, rękawiczki, maseczki. Nie chciałabym wykorzystać aż tyle dni z urlopu wypoczynkowego czy korzystać z bezpłatnego, sklep jest zamknięty decyzją szefa. Czy nam pracownikom nie powinno należeć się 100 procent wynagrodzenia za czas kiedy sklep będzie zamknięty? Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.