Czy protokół potwierdzający odbiór nieuszkodzonego towaru podpisany przez klienta chroni sprzedawcę?
Pytanie z dnia 15 kwietnia 2021
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Sprzedaż przez internet ( meble tapicerowane).Klientka otrzymała przesyłkę , podpisała protokół odbioru :
„Sprawdź towar w obecności kierowcy.
Potwierdzam odbiór dostarczonego, nieuszkodzonego produktu.Towar jest kompletny,zgodny z zamówieniem , pozbawiony jest zniszczeń i wad.” Podczas przyjmowania zamówień również prosimy klientów aby sprawdzili przesyłkę.Po rozpakowaniu stwierdziła że produkt ma wadę( przetarcie na rogu wersalki) dodam że rogi dodatkowo zabezpieczamy pianką która również okazała się przetarta. Co umocniło nas w przekonaniu że uszkodzenie powstało już po dostawie towaru.Aczkolwiek twierdzi ze folia była nienaruszona-jedno wyklucza drugie - pianka nie mogłaby się przetrzeć pod folią dodatkowo przetrzeć tkaniny na wersalce. Usługa kuriera nie obejmuje wniesienia do mieszkania. Czy protokół potwierdzający odbiór nieuszkodzonego towaru podpisany przez klienta chroni mnie w jakikolwiek sposób , dodam że klientka chce skorzystać z prawa rekojmi? Co powinnam
W takiej sytuacji zrobić ?
Michał Okoniewski Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Michał Okoniewski
Królowej Jadwigi 25/1, 64-100 Leszno
Dzień dobry, oczywiście kupująca może skorzystać z prawa do reklamacji towaru. Sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera jest wyłącznie jednym z elementów i nie może pozbawiać klienta prawa do złożenia reklamacji. Co więcej, kupujący ma dwuletni okres na skorzystanie z prawa do rękojmi, w związku z czym sprawdzenie towaru w obecności kuriera ma w praktyce niewielkie znaczenie. Dodatkowo wskazuję, iż sprawdzenie przesyłki nie może być podstawą do wygaśnięcia roszczeń kupującego. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.