Pytanie z dnia 01 czerwca 2015
Czy w mojej sytuacji mogę złożyć reklamację?
Biuro podróży podwyższyło cenę bez uzasadnionej przyczyny z 2000 za tydzień na Krecie i muszę dopłacić 200. Biuro usprawiedliiwa sie błedem pracownika w obliczeniach. Co mogę zrobić?
Anna Luiza Smyk Adwokat (Od 2013)
Kancelaria Adwokacka Anna Luiza Smyk adwokat
Obrońców Pokoju 2A/102, 20-030 Lublin
Sz.P., Faktycznie Pana zapytanie jest bardzo ogólne i dobrze byłoby poznać więcej szczegółów problemu (np. treść umowy z biurem) który Pana spotkał, ale na pierwszy rzut oka przychodzi mi do głowy złożenia oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli, które złożył Pan od wpływem błędu ewentualnie odstąpienie od umowy z ww wskazanych przyczyn. Może Pan uzasadnić takie oświadczenie między innymi tym, iż w sytuacji gdyby wiedział Pan jaka jest faktyczna cena usługi nie zawarłby Pan takiej umowy, czuje się Pan wprowadzony w błąd. Pozdrawiam, A.Smyk
Podziękowałeś prawnikowi
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Nie widzę powodu żeby rezygnować z wycieczki z powodu błędu pracownika. To obciąża biuro podróży. Tłumaczenie, że pracownik się pomylił jest niewystarczające, tym bardziej, że różnica w cenie nie jest jakaś znacząca. Gdyby chodziło o kilka tysięcy, to możnaby podejrzewać błąd, a tak to nie. Prędzej podejrzewam błąd w kalkulacji ceny, a nie pomyłkę pracownika. Zażądałbym wykonania umowy bez dopłat, a w razie stwarzania problemów, np. odmowy wydania biletów, itp., zagroził procesem o odszkodowanie z tytułu niewykonania umowy oraz powiadomieniem Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Podziękowałeś prawnikowi
Monika Czarnecka Adwokat (Od 2013)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Monika Czarnecka
Dąbrowszczaków 39/410, 10-542 Olsztyn
Bład pracownika w obliczeniach nie daje podstawy do podniesienia opłaty za wykupione już wakacje - umowa została zawarta na warunkach określonych w tej umowie. Proszę zarządać wykonania umowy takiej jaka została zawarta - bez dopłat. W przypadku odmowy proszę zgłosić sprawe do Rzecznika Praw Konsumenta.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.