Pytanie z dnia 25 listopada 2014

Czy zgodnie z nowym prawem e-sprzedawca (sprzedajemy akcesoria wędkarskie) nadal nie będzie miał obowiązku zwrotu kosztów odesłania produktu przy rezygnacji z zakupu przez klienta?

Co do zasady koszty zwrotu towaru po odstąpieniu przez klienta ponosi klient, ale tylko jeśli przedsiębiorca wyraźnie poinformował go o tym fakcie w chwili zawarcia umowy. W braku takiej informacji koszty zwrotu ponosi przedsiębiorca.

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 listopada 2014 13:16 Obejrzało: 1270 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

W przypadku umów zawartych po 24.12.2014r będzie stosować się nową Ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę ( art. 27 ustawy)

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 listopada 2014 18:10 Obejrzało: 1270 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.