Czy zgodnie z RODO mogę zapytać klientów mailem o poziom zadowolenia z usług

Pytanie z dnia 09 marca 2020

Czy zgodnie z RODO mogę zapytać klientów mailem o poziom zadowolenia z usług np. wysłać link do ankiety? czy może wysłanie takiego zapytania to marketing albo informacja handlowa na która powinienem mieć oddzielną zgodę na inf handlową lub z p.telekomunikacyjnego?

Witam, wszystko zależy od tego o jakich celach przetwarzania danych poinformowaliście Państwo klienta przy zawarciu umowy. Jeżeli poinformowaliście Państwo, że dane są przetwarzane tylko do realizacji umowy to niestety taka ankieta wykracza poza ten zakres. Musicie Państwo spojrzeć na obowiązek informacyjny przekazywany klientom. Sama ankieta nie jest informacją handlową - zwracam uwagę, że pod prawo telekomunikacyjne podchodzą rozmowy telefoniczne, natomiast spam mailowy to kwestia, którą relugują przepisy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W razie pytań proszę o kontakt pod mail jbetka@conexus.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 marca 2020 12:24 Zmodyfikowano dnia: 30 marca 2020 12:24 Obejrzało: 300 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.