Pytanie z dnia 14 lutego 2024
Dnia 09.01.2024 odwiedziliśmy sklep jubiler .............w celu zakupu obrączek. Pani , która zajmowała się obsługą klienta przyjęła nasze zamówienie z informacją iż Obrączki muszą być gotowe najpóźniej do dnia 19.01.2024 z racji , że ślub odbędzie się 03.02.2024. Pani zadzwoniła do swojego szefa w celu przedstawienia sytuacji w ten wyraził zgodę na pobranie zaliczki w wysokości 1000 zł plus 150 zł za termin ekspresowy. 19.01.2024 pojechaliśmy odebrać obrączki , które okazały się za małe. Sprzedawca ustalił z szefem że mamy zabrać obrączki do domu na weekend bo palec musi się przyzwyczaić. Tego dnia rozliczyliśmy się ( 1300 zł ) i mieliśmy spotkać się w poniedziałek celem poinformowania czy zostawiamy obrączki czy jednak oddajemy do poprawki. Gdy w poniedziałek w drodze do pracy zajechałam pod jubilera niestety nikogo nie zastałam, ponieważ sklep został już zlikwidowany. Dzwoniąc do całego szefa mającego również drugiego jubilera w Międzychodzie, informując go że obrączki są za małe i chciałabym aby naniósł poprawki gdyż została źle pobrana miara. Pan najpierw twierdząc , że nie zdąży powiększyć mi tych obrączek jednak po dłuższej wymianie zdań stwierdził , że mam podejść do jubilera we wtorek ponieważ będzie tam pozabierać ostatnie rzeczy. Niestety prawdopodobnie mnie oszukał ponieważ nikogo nie było tego dnia . Nie mając wyboru znalazłam jubilera X w Gorzowie wielkopolskim , który w ciągu 3 dni powiększył mają damską obrączkę o 2 rozmiary , a męża o jeden. Firma , która podejmuje się takiego zlecenia powinna brać pod uwagę ewentualne poprawki. Z tego względu musiałam ponieść dodatkowe koszty w kwocie 722 zł , dlatego oczekuję od firmy jubilerskiej odszkodowania w kwocie jaką musiałam dodatkowo ponieść. Proszę o podpowiedź co w tej sytuacji zrobić , ponieważ zostałam narażona na dodatkowe wysokie koszty względem czyiś niekompetencji oraz najzwyczajnie w świecie czuję się oszukana.
Tomasz Kubata Adwokat (Od 2023)
Kancelaria Adwokacka adwokat Tomasz Kubata
Strzegomska 42AB lok. 7 (I p.), 53-611 Wrocław
W opisanej sytuacji można żądać zwrotu poniesionych wydatków ze względu na niewykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami (czyli błędnie wykonany rozmiar obrączek ze względu na nieprawidłowo pobrane miary). Zachęcam do kontaktu.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.