Pytanie z dnia 22 maja 2023
Dnia 19.05 (piątek) został zakupiony poprzez odbiór osobisty używany samochodzik na akumulator buggy dla dziecka za kwotę 550zł od osoby prywatnej (ogłoszenie znalezione na olx). Dnia 21.05 (niedziela) samochodzik po naładowaniu akumulatorów został pierwszy raz użyty od zakupu przez dziecko. Podczas jazdy wyszły wady o których nie poinformował sprzedawca m.in problem z kierownicą, problem z akumulatorami (pomimo pełnego naładowania samochód ledwo co jedzie oraz odłącza zasilanie co kilka minut). Mankamenty o których poinformował sprzedawca to brak pilota zdalnego sterowania, niedziałające radio oraz klakson. O reszcie nie było mowy, a sprzedawca zapewniał że wszystko prócz rzeczy w/w działa jak powinno. Była możliwość sprawdzenia jak działa samochodzik lecz ze względu na deszcz dziecko nie było chętne na jazdę.
Dzisiaj (22.05) sprzedawca został poinformowany o zaistniałej sytuacji jak i o zamiarze zwrotu przedmiotu a nam pieniędzy. Natomiast on uważa, że nie ma podstaw oraz że nie zwróci pieniędzy.
Czy są to wady ukryte? Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jakie kroki podjąć?
Marcin Lasota Radca prawny (Od 2016)
Siwek, Szmit & Lasota Kancelaria Radców Prawnych
IX Wieków Kielc 16 lok. 2, 25-516 Kielce
Są wady ukryte. Można odstąpić od umowy. Należy wysłać pismo z odstąpieniem od umowy i wezwaniem do zwrotu ceny.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.