Dodatkowe ubezpieczenie sprzętu rtv.

Pytanie z dnia 13 lipca 2023

Witam. Posiadamy następujący problem. Miałam wykupione dodatkowe ubezpieczenie telewizora w ErgoHesti. Telwizor przestał działać (paliła się dioda led lecz nie działał ekran) nie posiad ładnych wad mechanicznych. Zgłosiłam do ubezpieczyciela fakt prawdopodobnego przepalenia telewizora w celach reklamacji. Przysłali oni SWOJEGO kuriera. Kurier odebrał telewizor. Po niecałych dwóch tygodniach otrzymałam odpowiedz, że telewizor ma uszkodzoną matryce i faktycznie jest przepalony i proszą o numer podania konta i zwrot sumy za uszkodzenie około (przepadnie)900 zł. Niestety nie są w stanie go naprawić z powodu pęknięcia .Gdy wysłałam telewizor mówiłam z jakim problem się zgłaszam i ze nie posiada wad mechanicznych (nie był uszkodzony wizualnie). Telewizor został mi odesłany i jest pęknięty. Firma ubezpieczeniowa twierdzi ze nie ponosi odpowiedzialności za transport. Ja tego kuriera nie zamawiałam. Złożyłam ponowną reklamacje. Wartości telewizora to ponad 2,5 tys złotych. Nie ma winnych w tej sprawie. Co zrobić. Chciałabym dodać ze telewizor prawdopodobnie nie był nawet otwierany w celu sprawdzenia usterki która zgłosiłam. Zadam naprawionego telewizora bądź zwrotu kosztu całości wartości telewizora. Niestety w sprawie nie ma winnych a telewizor pozostał mi uszkodzony. Co robić ?

Dzień dobry Oto kilka kroków, które możesz podjąć w tej sytuacji: Dokumentacja: Dokładnie zanotuj wszystko, co się wydarzyło, wraz z datami i czasem. Jeśli możliwe, zrób zdjęcia telewizora przed i po transporcie. To może być kluczowe dowody w twojej sprawie. Porozmawiaj z firmą ubezpieczeniową: Kontynuuj komunikację z firmą ubezpieczeniową i wyjaśnij im, że telewizor został uszkodzony podczas transportu, a nie przed nim. Przypomnij im, że kurier był wynajęty przez nich, a nie przez ciebie, co powinno oznaczać, że ponoszą odpowiedzialność za transport. Skonsultuj się z prawnikiem: Jeśli firma ubezpieczeniowa nadal nie jest chętna do współpracy, możesz rozważyć konsultację z prawnikiem, aby dowiedzieć się, jakie są twoje prawa i jakie kroki możesz podjąć. Rozważ zgłoszenie sprawy do Rzecznika Finansowego: Rzecznik Finansowy jest niezależnym organem, który pomaga konsumentom w sporach z instytucjami finansowymi, w tym firmami ubezpieczeniowymi. Mogą pomóc ci zrozumieć twoje prawa i co możesz zrobić w tej sytuacji. Zgłoszenie sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): Jeśli nie uzyskasz zadowalającej odpowiedzi ani od firmy ubezpieczeniowej, ani od Rzecznika Finansowego, możesz rozważyć zgłoszenie sprawy do UOKiK. UOKiK ma moc egzekwowania praw konsumentów i może pomóc ci w tej sprawie. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 lipca 2023 19:01 Zmodyfikowano dnia: 23 lipca 2023 19:01 Obejrzało: 93 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.