Dodatkowe ubezpieczenie sprzętu rtv.
Pytanie z dnia 13 lipca 2023
Witam. Posiadamy następujący problem. Miałam wykupione dodatkowe ubezpieczenie telewizora w ErgoHesti. Telwizor przestał działać (paliła się dioda led lecz nie działał ekran) nie posiad ładnych wad mechanicznych. Zgłosiłam do ubezpieczyciela fakt prawdopodobnego przepalenia telewizora w celach reklamacji. Przysłali oni SWOJEGO kuriera. Kurier odebrał telewizor. Po niecałych dwóch tygodniach otrzymałam odpowiedz, że telewizor ma uszkodzoną matryce i faktycznie jest przepalony i proszą o numer podania konta i zwrot sumy za uszkodzenie około (przepadnie)900 zł. Niestety nie są w stanie go naprawić z powodu pęknięcia .Gdy wysłałam telewizor mówiłam z jakim problem się zgłaszam i ze nie posiada wad mechanicznych (nie był uszkodzony wizualnie). Telewizor został mi odesłany i jest pęknięty. Firma ubezpieczeniowa twierdzi ze nie ponosi odpowiedzialności za transport. Ja tego kuriera nie zamawiałam. Złożyłam ponowną reklamacje. Wartości telewizora to ponad 2,5 tys złotych. Nie ma winnych w tej sprawie. Co zrobić. Chciałabym dodać ze telewizor prawdopodobnie nie był nawet otwierany w celu sprawdzenia usterki która zgłosiłam. Zadam naprawionego telewizora bądź zwrotu kosztu całości wartości telewizora. Niestety w sprawie nie ma winnych a telewizor pozostał mi uszkodzony. Co robić ?
Dzień dobry Oto kilka kroków, które możesz podjąć w tej sytuacji: Dokumentacja: Dokładnie zanotuj wszystko, co się wydarzyło, wraz z datami i czasem. Jeśli możliwe, zrób zdjęcia telewizora przed i po transporcie. To może być kluczowe dowody w twojej sprawie. Porozmawiaj z firmą ubezpieczeniową: Kontynuuj komunikację z firmą ubezpieczeniową i wyjaśnij im, że telewizor został uszkodzony podczas transportu, a nie przed nim. Przypomnij im, że kurier był wynajęty przez nich, a nie przez ciebie, co powinno oznaczać, że ponoszą odpowiedzialność za transport. Skonsultuj się z prawnikiem: Jeśli firma ubezpieczeniowa nadal nie jest chętna do współpracy, możesz rozważyć konsultację z prawnikiem, aby dowiedzieć się, jakie są twoje prawa i jakie kroki możesz podjąć. Rozważ zgłoszenie sprawy do Rzecznika Finansowego: Rzecznik Finansowy jest niezależnym organem, który pomaga konsumentom w sporach z instytucjami finansowymi, w tym firmami ubezpieczeniowymi. Mogą pomóc ci zrozumieć twoje prawa i co możesz zrobić w tej sytuacji. Zgłoszenie sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): Jeśli nie uzyskasz zadowalającej odpowiedzi ani od firmy ubezpieczeniowej, ani od Rzecznika Finansowego, możesz rozważyć zgłoszenie sprawy do UOKiK. UOKiK ma moc egzekwowania praw konsumentów i może pomóc ci w tej sprawie. Pozdrawiamy
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.