Pytanie z dnia 22 listopada 2018
Dostałam pismo z PFRON w maju z nakazem zwrotu 7000zl. Wtedy też przejęłam fundację. Poprzedni prezes zapewniał mnie ze jest to uregulowane gdyż brał dofinansowanie do pracy pracownika biurowego którym był ale nie wywiazywal się że swoich obowiązków. Pismo to zlekcewazylam po tych zapewnieniach. W ostatnich dniach dostałam kolejne ponaglajace do zwrotu tego dofinansowania. Proszę o informację na kim spoczywa obowiązek spłaty tych pieniędzy, a jeśli na mnie to jak można tego uniknąć gdyż ani fundacja ani ja nie mamy takich pieniędzy
Katarzyna Maria Korgól Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Maria Korgól
Więckowskiego 2/10, 70-411 Szczecin
Sprawa wymaga analizy i omówienia.
Podziękowałeś prawnikowi
Janusz Ryszka Radca prawny (Od 2015)
Janusz Ryszka Kancelaria Radcy Prawnego
Szlak 65/1009, 31-153 Kraków
Szanowna Pani, co do zasady członkowie zarządu fundacji nie odpowiadają za jej zobowiązania, jednak wyjątek od tej zasady ustanawia art. 116a Ordynacji podatkowej. Zgodnie z nim członkowie zarządu odpowiadają swoim osobistym majątkiem za zobowiązania podatkowe fundacji (a za takie należy uznać obowiązek zwrotu dofinansowania ze środków publicznych), które stały się wymagalne w trakcie piastowania przez nich funkcji zarządczych. W zaistniałej sytuacji należałoby zatem w pierwszej kolejności ustalić, czy fundacja faktycznie powinna zwrócić jakąkolwiek kwotę do PFRON, kiedy ten obowiązek powstał i w konsekwencji czy Pani i poprzedni członek zarządu odpowiadacie za zapłatę. Jeśli byłaby Pani zainteresowana uzyskaniem pomocy w tej sprawie, zapraszam do kontaktu i do umówienia spotkania w mojej Kancelarii, na którym moglibyśmy dokładniej omówić Pani sytuację i ewentualne środki zaradcze. Z poważaniem, Janusz Ryszka radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.