Pytanie z dnia 18 maja 2021

Doszło do awarii auta zakupionego w styczniu- zwarcie instalacji i spalenie, przytopienie skrzynki bezpieczników. Samochód odstawiony do ASO we Włoszech, po upływie 5 dni brak odpowiedzi od centrali Peugeot do ASO. Aktualnie przebywam w domu, lecz jestem pozbawiony możliwości zarabiania- firma transportowa do 3.5 t, ponoszę koszty leasing i inne.

Dzień dobry, w takiej sytuacji najpierw należy ustalić przyczynę awarii. Jeśli auto posiada dodatkową, niefabryczną zabudowę, to należy sprawdzić, czy przyczyna nie leży po stronie wykonawcy zabudowy. Jeśli za awarię odpowiada sprzedawca lub wykonawca zabudowy, może Pan kierować roszczenia z tytułu rękojmi lub roszczenia odszkodowawcze. Wcześniej należy jednak skontaktować się w tej sprawie z leasingodawcą i ustalić z nim jak ma Pan postępować. Tylko leasingodawca może odstąpić od umowy, jeśli pojazd miał wadę istotną. Z wyrazami szacunku adwokat Jakub Elegańczyk tel. 696 850 775 e-mail: j.eleganczyk@eleganczyk.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 maja 2021 09:04 Zmodyfikowano dnia: 19 maja 2021 09:04 Obejrzało: 294 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sz.Panie Proszę napisać czy to nowy czy używany samochód. Gdzie dokonał Pan jego zakupu Czy otrzymał Pan samochód zastępczy na czas naprawy. Jak szacuje Pan utracone przez siebie zarobki w wyniku niemożności korzystania z zepsutego samochodu ? Czy samochód był na gwarancji. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 maja 2021 12:51 Zmodyfikowano dnia: 19 maja 2021 12:51 Obejrzało: 293 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.