Pytanie z dnia 09 listopada 2018

Dzień dobry.
2 lata temu zakupiłem drukarkę wielkoformatową i po roku okazało się że jest tak wolna że mnóstwa zleceń nie moge realizować, więc by nie tracić klientów i zleceń w grudniu 2017 roku zakupiłem drugą drukarkę od tej samej firmy również w leasingu (leasing 3 lata - wartość ok 40tyś zł), dostawcą była firma z Warszawy a leasing realizuje inna firma.

Z ogromnym opóźnieniem otrzymałem drukarkę , która nie działała od samego początku.
Od tego czasu do dziś była wielokrotnie podejmowana próba naprawy i finalnie sprzedawca stwierdził (ustnie) ze nie da rady naprawić drukarki i wymieni ją na nową. Niedziałająca od początku drukarka została częściowo rozebrana i część zabrane przez sprzedawcę. Reszta miała być zabrana w momencie gdy przyjedzie z nową drukarką.

Dodam, że drukarka nie wydrukowała nic od początku leasingu (czyli prawie już rok). Straciłem mnóstwo zleceń i klientów musząc im odmówić. Dodatkowo musiałem się rozstać z pracownikami, bo nie było mnie stać płacić im wynagrodzeń.

Obecnie sprzedawca nie odbiera telefonów i nie odpowiada na maile. Ewidentnie unika wywiązania się z umowy gwarancyjnej i wymiany urządzenia.

Leasingodawca w tym wypadku umywa ręce i twierdzi że nie jest stroną. Więc mam sobie to sam załatwić i leasing grzecznie spłacić do końca bez względu czy mam urządzenie czy też nie.

Co mogę zrobić? Wszelkie formy negocjacji polubownych już są wyczerpane. Czy mam założyć sprawę sprzedawcy i jak to poprawnie zrobić?

Dziękuję za odpowiedź
Tomek

Dzień dobry, przede wszystkim należałoby zapoznać się z umową leasingu oraz Pana korespondencją ze sprzedawcą, celem ustalenia czy nie zachodzą podstawy żądania od leasingodawcy, aby odstąpił on od umowy sprzedaży z uwagi na wady drukarki. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz kancelariaulewicz.pl adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 listopada 2018 10:54 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2018 10:54 Obejrzało: 390 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sprawa wymaga analizy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 listopada 2018 20:47 Zmodyfikowano dnia: 25 listopada 2018 20:47 Obejrzało: 377 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.