Pytanie z dnia 23 czerwca 2022
Dzień dobry. Bardzo proszę o pomoc. Sprawa wygląda następująco. Czasami dorabiam jako kucharka i gotuje na przyjęcia. Oczywiście nie mam zarejestrowanej działalności.
Niezadowolony klient zarzuca mi podanie nieświeżego jedzenia i źle wykonana usługę i żąda zwrotu kosztów za towar (zakupy) oraz zapłaconego wynagrodzenia. Próby polubownego dogadania się idą bardzo źle gdyż żąda wiecej niż faktycznie wzięłam pieniędzy a usługa została wykonana, jedzenie ugotowane a impreza obsłużona . Również poniosłam koszty związane z jej przygotowaniem dlatego nie chce zgodzić się na zapłatę zadanej kwoty bo jeszcze musiałabym do tego dołożyć. Co mi grozi jeśli wystąpią na drogę sądową?
Jak postąpić i w jaki sposób wydłużyć ewentualnie ten termin zapłaty zadanej kwoty gdyż w tym momencie nie jestem w stanie zapłacić całości.Istotne jest też to że po części mają rację bo zawaliłam sprawę i rzeczywiście okazało się że danie które podałam wzbudzało wątpliwości dlatego szybko zostało zabrane . Czy w rzeczywistości ktoś się po tym rozchorował nie wiem co lala się tam taka ilość alkoholu że ludzie spali pod stolami a później wsiadali za kierownicę. Trzeźwe były tylko dzieci i (chyba) kobieta w ciąży. Na ewentualne dolegliwości skarżyła się tylko kobieta która wypiła bardzo duzo że ledwo trzymała się na nogach.
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
L. Rydygiera 19/69, 30-695 Kraków
Szanowna Pani, nie ma powodu do zbytniego niepokoju, otrzymała Pani bowiem zapewne przedsądowe wezwanie do zapłaty, do którego nie ma Pani obowiązku się zastosować, jako wyjście proponuję rozmowy, mediację z osobą niezadowoloną, jeżeli wystąpią na drogę sądową w sprawie cywilnej, wówczas otrzyma Pani wezwanie na rozprawę lub posiedzenie przygotowawcze. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, to, co Pani grozi zależy od tego, jaki kroki prawne i żądania skieruje formalnie niezadowolony klient. Jeśli chce Pani załatwić polubownie to należy pamiętać o odpowiednim udokumentowaniu tego oraz o zaznaczeniu, że klient zrzeka się wszelkich roszczeń. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.