Pytanie z dnia 22 marca 2023

Dzień dobry, cesją miedzy sklepami wysyłaliśmy towar (zasobnik wody) za pomocą przewoźnika, z którym mamy podpisaną umowę. Zasobnik do punktu odbioru przyjechał uszkodzony. Został spisany protokół i zrobiona dokumentacja zdjęciowa. Zgłosiłam reklamację do przewoźnika, jednak ten chce wypłacić jedynie 10% wartości towaru lub otrzymać od nas ekspertyzę techniczną. Towar kosztuje 2,5tys złotych, ekspetyyza 2-2,5tys złotych (przewoźnik nie chce pokryć kosztów ekspertyzy) załączyłam pismo producenta stwierdzające, że uszkodzony element jest częscią integralną zasobnika i nie podlega naprawie. Wymienić należy cały produkt. Czy w takim wypadku wycena szkody powinna być po mojej czy po przewoźnika stronie?

Nie ma takich przepisów które to regulują. Operat robi strona która chce walczyć.

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 marca 2023 09:59 Zmodyfikowano dnia: 23 marca 2023 09:59 Obejrzało: 115 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Skoro towar został uszkodzony, jego cena jest znana, a producent wyraźnie wskazał, że ta część nie podlega naprawie i wymianie, to przewoźnik musi udowodnić, że jest inaczej, czyli to on musiałby mieć ekspertyzę, że produkt można naprawić poprzez wymianę tylko ej części (zakładam, że przewoźnik uznał, że jest ona warta 10% ceny towaru, chociaż nie wiem na jakiej podstawie). Zagroziłbym mu procesem, jeśli nie zapłaci za uszkodzoną rzecz. Do pozwu należałoby załączyć pismo producenta jako dowód. Zapraszam ewentualnie do współpracy, t. 502 242 751.

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 marca 2023 22:54 Zmodyfikowano dnia: 26 marca 2023 22:54 Obejrzało: 108 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.