Pytanie z dnia 29 marca 2023
Dzien dobry, chciałabym uzyskać odpowiedź na moje pytanie. Otóż jakiś czas temu został otwarty nabór na wolne stanowisko urzędnicze (podinspektor), na które aplikowałam. W wymogach było napisane że kandydat musi mieć wykształcenie min średnie i staz pracy 3 lata (ogolny). Ja posiadam średnie (bez matury, ale o tym nie było w wymogach) I stqx pracy 5 lat. Dostalam informacje że mam stawić się na rozmowie kwalifikacyjnej i teście wiedzy dot. stanowiska. Test napisalam najlepiej z osób które tam były, rozmowa tez przeszła bez problemu. Po czym dostalam telefon od wójta gminy że bylam faworytka, ale nie mogę objąć tego stanowiska bo moje wykształcenie jest zbyt niskie, nie mam matury i system (rozumiem panstwowy) by mnie "nie przyjal". Stanowisko dostala osoba, która w teście wypadła duzo gorzej niż ja, ale jest siostrzeńcem osoby dość ważnej w gminie. Zatem proszę mi powiedzieć, czy jest jakaś podstawa prawna, która mówi o tym, ze wójt nie mógł przyjąć mnie na to stanowisko ze względu ze nie mam matury?
Barbara Krechowiecka Adwokat (Od 2012)
Kancelaria Adwokacka adwokat Barbara Krechowiecka
Wrocławska 24, 58-200 Dzierżoniów
Teoretycznie wykształcenie średnie to ukończenie szkoły średnie, jednakże obecnie dąży się do zatrudniania osób z maturami, bo takie osoby mogą się dalej kształcić.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.