Pytanie z dnia 10 lipca 2023

Dzień dobry. Czy pracodawca może dzielić się informacjami nt. zatrudnienia pracownika na forum wśród innych pracowników, gdy pracownika, którego sprawa dotyczy, nie ma aktualnie w pracy (przebywa na urlopie wypoczynkowym)? Sytuacja dot. emerytki, która będąc na urlopie wypoczynkowym, dowiedziała się przypadkiem od znajomej z pracy, która zasłyszała sytuację, że kierownik wśród innych pracowników powiedział głośno "Pani X nie dostanie nowej umowy". Co w takiej sytuacji? Emerytka dostała już 3 umowy (33 miesiące), zatem teraz pracodawca może się tłumaczyć tym, że nie chce dać umowy na stałe, jednak czy dzielenie się takimi informacjami jest zgodne z prawem? Czy jest coś, co można zrobić w takiej sytuacji? Oraz jeśli umowa jest do września, to czy z dniem jest wygaśnięcia, emerytka po prostu przestaje pracować, czy w takiej sytuacji obowiązuje okres wypowiedzenia? W tym wypadku byłby to okres 3 msc, ponieważ emerytka pracuje u pracodawcy 10 lat. Dziękuję z góry za odpowiedź.

Dzień dobry Nie, pracodawca nie może dzielić się informacjami nt. zatrudnienia pracownika na forum wśród innych pracowników, gdy pracownika, którego sprawa dotyczy, nie ma aktualnie w pracy. Jest to naruszeniem prywatności pracownika i może zostać uznane za mobbing. W sytuacji, w której pracownik dowiedział się przypadkiem od znajomej z pracy, że kierownik wśród innych pracowników powiedział głośno "Pani X nie dostanie nowej umowy", pracownik może złożyć skargę do pracodawcy. Pracodawca powinien przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i podjąć odpowiednie działania, w razie stwierdzenia naruszenia praw pracownika. Pracownik może także skierować skargę do Państwowej Inspekcji Pracy. PIP może przeprowadzić kontrolę w firmie i nałożyć na pracodawcę karę za naruszenie praw pracownika. Pracownik może także wystąpić na drogę sądową przeciwko pracodawcy. Sąd może zasądzić odszkodowanie za naruszenie dóbr osobistych pracownika. Należy pamiętać, że pracownik ma prawo do prywatności i pracodawca nie może bez zgody pracownika udostępniać informacji o jego zatrudnieniu innym pracownikom. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 lipca 2023 13:22 Zmodyfikowano dnia: 22 lipca 2023 13:22 Obejrzało: 50 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.