Pytanie z dnia 24 listopada 2022

Dzień dobry, czy umowa, może być zawarta w poniższy sposób? Poprosiłam o przesłanie umowy, dostałam taką odpowiedź:
Dzień dobry Pani ......,
W dniu 19.11.2022 w naszym partnerskim gabinecie stomatologicznym przeprowadzono skanowanie 3D.

Następnie opracowano plan leczenia dostosowany do Pani indywidualnych potrzeb, który został z Panią omówiony i potwierdzony przez Panią w dniu 22.11.2022 . Tego samego dnia potwierdzenie zostało również wysłane do Pani pocztą elektroniczną.

Umowa została zawarta w następujący sposób: Najpierw Pani kliknęła na przycisk "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty" w swoim planie leczenia. Następnie otworzyło się kolejne okienko informacyjne, w którym ponownie wyraźnie zaznaczono, że wraz z potwierdzeniem planu leczenia rozpoczyna się produkcja specjalnie wykonanych dla pacjenta nakładek, a pacjent jest wówczas zobowiązany do zapłacenia łącznej kwoty. Kliknięcie drugiego przycisku również z napisem "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty" spowodowało zawarcie prawnie wiążącej umowy. Została zatem Pani wyraźnie poinformowana, że potwierdzając plan leczenia, zawiera prawnie wiążącą umowę, która podlega opłacie.

Prawo do odstąpienia od umowy jest wykluczone. Wynika to z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta , zgodnie z którym prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów wykonanych na zamówienie. Dotyczy to również alignerów wyprodukowanych specjalnie dla naszych pacjentów i dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. Pacjent został o tym wyraźnie poinformowany w punkcie 5 swojego planu leczenia: "Prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje, ponieważ leczenie wykorzystuje spersonalizowane produkty medyczne wykonywane na zamówienie".

Wraz z potwierdzeniem planu leczenia w dniu 22.11.2022 została zawarta z Panią prawnie wiążąca umowa, której nadal przestrzegamy. Otrzymana faktura zachowuje ważność i musi zostać zapłacona w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Płatność w ratach można uregulować bezpośrednio u operatora płatności.
Przesyłam Pani plan leczenia, który jest prawnie wiążącą z nami umową.

Z poważaniem,
Julia z ......

Dzień dobry, tak, umowa może być zawarta w taki sposób, ale można rozważyć uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia złożonego pod wpływem błędu. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 listopada 2022 13:24 Zmodyfikowano dnia: 24 listopada 2022 13:24 Obejrzało: 376 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Tak, umowa może zostać zawarta w tej formie. Zaprezentowane stanowisko przedsiębiorcy jest także prawidłowe. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem wydaje się być próba uchylenia się od skutków prawnych złożonego oświadczenia woli z uwagi np. na błąd. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 listopada 2022 14:29 Zmodyfikowano dnia: 24 listopada 2022 14:29 Obejrzało: 374 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.